Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Restaurering af kniplebræt

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Restaurering af kniplebræt

    Så er min sommerferie gået i gang. Dejligt at holde fri og nu var det tid til at få gang i mit knipleprojekt.

    Har i dag været hjemme hos min svigermor, og vi er gået i gang med at lave brættet. Det startede med "pøllen." Hvilket var lidt af en arkæologisk udgravning. Der var en rest halstørklæde fra en med vintersnit. et silkehalstørklæde med et lille hul og en rest gulvtæppe, samt en masse træuld.

    Vi strippede den for alt, men besluttede os for at genbruge gulvtæppet. Det satte vi inderst og satte det godt fast med de knappenåle, som sidder i skjorter. Svigermor havde et uldhalstørklæde, som hun var villig til at ofre. Det skar vi i strimler og snurrede rundt om pøllen, indtil den fik den rette tykkelse.
    der manglede stadig lidt, så de steder, hvor der var mere træ end stof, der satte vi kiler af skum ind.
    tilsidst afsluttede vi med skum og satte det godt fast med resten af skjorte-knappenålene.
    Vi lavede herefter et bånd af mirkofibre-stoffet, som også blev brugt til at beklæde "pøllen" med. Herefter blev omkredsen af "pøllen" målt og syet som et hylster. Det blev trukket nedover og det var faktisk muligt at fjerne de knappenåle, som holdt båndene på plads, uden at de gled ned.

    Tilsidst fandt vi et bånd, som passede til i farven. Svigerfar greb hammeren og satte søm i, så det blev holdt på plads og virkelig flot.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •