Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: nogle der mangler uld?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186

    nogle der mangler uld?

    Jeg kommer inde på et forum hvor der er en der har gotlanske og gamle hede får, og de smider bare ulden ud da de ikke selv bruger den, så hvis der er nogle der vil aftage så der kan laves garn til varmestuestrik, så tror jeg i kan.
    Ejeren af fårene bor i Brande.

    Her er en lille ordveksling mellem mig og ejer
    Citat:
    Oprindeligt skrevet af Loerup
    Det kan godt være jeg kan skabe kontakt til nogle der vil aftage hvis det er?


    Hvis det er til private, vil det være fint, men ikke til større produktion, for vi klipper ikke alle på en gang, vi tager dem over 3-4 weekender, så det er ikke sådan at vi kan have alt klart på en gang.
    Og så bliver det jo ikke klippet af en professionel, men hvis der er nogen der er interesseret under de vilkår, så er de meget velkomne til at komme og hente.

    Gotlandsk pelsfår er noget af det fineste uld til at strikke af, blankt og blødt - meget lækkert - jeg kender ikke hedefår som strikke uld, men det minde lidt om de andre at se på.

    Jeg er vokset op med gotlandsk, så blev klippet og hvor ulden blev sendt til hjelholdt og spundet, så jeg har strikket en del i det - det er bare meget dyrt at få det forarbejdet.
    Sidst redigeret af loerup : 12-08-2013 kl. 21:48 Årsag: der havde sneget sig et link in der ikke skulle være der

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha det kunne vi jo nok bruge lidt af på hoved depotet til alle rokkene, men der er for langt til Brande.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    jeg ved heller ikke om de lige er blevet klippet, de bliver klippet 1 gang årligt, det var mere for at skabe kontakt mellem en der kan hente når de klipper.

    Har vi ikke nogle her på Rokken der bor i området?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg gør

    Jeg vil gerne hente noget. Jeg kan f. eks. godt have noget liggende til hoveddepotet og jeg selv og et par veninder spinder.
    Hvis du vil sætte os i forbindelse med hinanden, vil det være super.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Jeg gør

    Jeg vil gerne hente noget. Jeg kan f. eks. godt have noget liggende til hoveddepotet og jeg selv og et par veninder spinder.
    Hvis du vil sætte os i forbindelse med hinanden, vil det være super.
    Har først set den her sent, finder ud af noget i løbet af i morgen eller lørdag

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    kan du evt. sende kontakt info?
    Ha' en go' dag
    /NInse

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    linket i første indlæg virker tilsyneladende ikke?
    Ha' en go' dag
    /NInse

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    ved heller ikke lige hvad det link laver der, men ellers skriv til Inge K

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •