Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Vask af bomuldsgarn i nøgler?

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2013
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    6

    Spørgsmål Vask af bomuldsgarn i nøgler?

    Er der nogen, der har erfaring med at vaske bomuldsgarn før man strikker/hækler noget af det? Jeg hækler rigtig meget og bekymrer mig lidt over de sprøjtegifte fra bomulden, jeg jo konstant må få på fingrene.

    Så jeg tænkte at putte et par nøgler i en vaskepose og vaske det i maskinen, gad vide om man kan det?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg ville bundte det og skylle det op i håndvasken; men jeg har nu aldrig hørt om nogen der fik udslet af at strikke med det.

    HVIS DER ER NOGEN HERINDE DER HAR FÅET DET, SÅ KOM FREM.en vide der er nyttig for os alle.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Jul 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    136
    Har hæklet og strikket en hel del i bomuldsgarn gennem årene....i alle mulige afskygninger af mærker og kvaliteter...og har aldrig mærket noget til udslæt, nysen eller andre former for gener...:-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har da aldrig vasket garn før jeg strikkede/hæklede med det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2008
    Geografisk sted
    7182 Bredsten mellem Vejle og Billund
    Indlæg
    30
    jeg har prøvet at vaske nogle nøgler hvid bomuldsgarn pga misfarvning og det filtrede sammen..... så jeg vil fraråde det. Har aldrig oplevet udslæt af andet garn end uld, men det skyldes allergi af ulden

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2013
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    6
    Tak for svar. Også godt at høre, at I ikke har oplevet udslæt. Jeg er ved at læse en bog, der hedder "Familie uden kemi", som skriver en del om gift i bomuld. Og så bliver man jo pludselig lidt hysterisk ;) jeg tror dog jeg langsomt vil skifte til øko garn for en sikkerheds skyld.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •