Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Betonstøbning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler Betonstøbning

    Jeg har fået en vældig lyst til at prøve at støbe krukker, lysestager o. lign. I beton, men synes det er svært at finde ud af, hvilken slags beton, der egner sig bedst! Har spurgt i diverse byggemarkeder, hvor de unge ekspedienter ryster på hovedet af sådan en skør gammel kone! Beton bruger man da til sokler og den slags!

    Nogen herinde der har prøvet betonstøbning?

  2. #2
    nette strik Gæst
    Nej, det kan jeg ikke hjælpe dig med.
    men jeg kiggede i eftermiddags rundt efter sjove ideer til haven, og da fandt jeg denne http://www.saxo.com/dk/betonstoebnin..._9788764109221 det passer jo lige til den skøre beton kone,

    og her http://www.clausdalby.dk/2012/01/beton-i-haven.html
    det ser ret spændende ud...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg har en veninde der støber fuglebade og div. potter.
    Har lige spurgt hvad hun bruger osv.
    Hun køber en posefuld der kun skal vand røres i.
    Hun siger hun bare følger brugsanvisningen.

    Hun fortalte at der for kort tid siden havde været en omtale af det i et ugeblad. Kunne dog ikke huske hvilket hun havde set det i.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler

    Tak for svarene! De er begge brugbare!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kig også her http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=20691
    Jeg ved at mosehuset på et tidspunkt har lavet et indlæg om hendes støbte ting her på rokken, men jeg har ikke lige tid til at finde det frem.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kappendrup-Langeskov
    Indlæg
    137

    Beton i haven

    Jeg har lige lavet lidt i beton. Og jeg brugte noget der hedder grovbeton 0,2 der skulle kun lidt vand i, der skulle lige laves en omregning af vand, da jeg kun lavede små portioner i første omgang. Jeg har lige afleveret en bog på apoteket der hedder beton i haven. det er en ny bog fra 2013.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Citat Oprindeligt indsendt af herman Se meddelelser
    JJeg har lige afleveret en bog på apoteket der hedder beton i haven. det er en ny bog fra 2013.
    Tak for info
    Så nu har jeg lige reserveret bogen "Betonstøbning" - osse fra 2013.

    For godt en måned siden var jeg til et 3-timers kursus i betonstøbning - det var dejligt inspirerende
    fra Tove

  8. #8
    mosehuset Gæst

    Betonstøbning

    Du kan næsten bruge alt til at støbe i. Det er en god ide at smøre lidt olie i formene. wd40 er godt, men andet kan også bruges.
    Hvis du vil lave fuglebade af store blade, skal du forme det på sand, du skal toppe det lidt op så der blibe plads til noget vand, du lægger så bladet på sandet med bagsiden opad og der på lægger du så dit beton. Det er beds at lade det tørre i flere dage, ( jeg taler af erfaring, er ikke helt klar over hvor mange jeg har ødelagt ved at vende dem for tidligt ) Hvis der er meget varmt bør du dække det med plastic så det ikke tørrer for hurtigt.
    Der er en blog der hedder " Os med beton feber " der kan du få mange gode ideer.
    Rigtig god fornøjelse

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler

    Hvor er det dog dejligt med alle de gode tips og ideer! Tusind tak til alle jer, der har svaret! Jeg glæder mig vildt til at komme i gang!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Hvis du er på facebook er der en gruppe der hedder kreativ beton. Jeg er medlem af gruppen, og der bliver støbt mange flotte ting rundt om i de små hjem. Jeg kan læse at derinde bruger de noget beton fra jem og fix der hedder weber cempexo let beton.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •