Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: sjal søges

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132

    sjal søges

    jeg har været til marked i Skive i dag og så en super flot sjal strikket i alpaca, jeg måtte desværre i fotografere den , så jeg prøver at forklare hvordan den så ud
    den ser ud som en form vor vendestrik , strikket i ca 4 farver halskanten har en fin runding i bundfarven , ude for uden er der ligesom 3 farver ien gruppe og så ,så der ud til at der i bundfarven var slået nogle ekstra masker op som så gav nogle spidser ,man kunne bruge den på forskellige måder alt efter hvordan man startede med at slynge den på kroppen,
    hende der solgte dem snakkede om at mønsteret gik over ca 75 pinde og den var retstrikket

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Mon det kan være den, der hedder dreambird? https://www.google.dk/search?q=dream...w=1113&bih=743
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    lige nøjagtig , Rita du er da bare en super kvinde , hvor går jeg nu hen og køber opskriften og er den på dansk
    super tak for hjælpen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    22
    Her er opskriften og den fås på dansk - der er også en frakke/cardigan i samme stil
    http://www.ravelry.com/patterns/library/dreambird-kal
    http://www.ravelry.com/patterns/library/spring-plumage

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    jeg kan godt komme ind på den side men køber jeg så opskriften derinde , og hvordan finder jeg den på dansk , for jeg kommer kun frem til hende Ries side , kontakter jeg hende for at købe den gennem hende ,
    jeg må indrømme at de ravelry er en helt ny verden for mig og jeg er mega meget fatsvag hvad angår køb i udlandet

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af tella Se meddelelser
    jeg kan godt komme ind på den side men køber jeg så opskriften derinde , og hvordan finder jeg den på dansk , for jeg kommer kun frem til hende Ries side , kontakter jeg hende for at købe den gennem hende ,
    jeg må indrømme at de ravelry er en helt ny verden for mig og jeg er mega meget fatsvag hvad angår køb i udlandet
    Tror det er noget med, at når du klikker på BUY knappen, så kommer man til et betalings vindue... herefter kan man så vælge den version man ønsker sig... altså at det først er efter betalingen, man kan vælge den danske udgave.

    Men jeg har ikke prøvet at købe noget på Ravelry endnu... selvom jeg også godt kunne blive frygteligt fristet af det sjal du har fundet

    Ann

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 May 2013
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    22
    Når du har betalt ligger de på alle sprog og så skal du bare vælge hvilket sprog du vil have.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Hejsa.

    Jeg har nu købt mønsteret til dreambird sjalet, og selvom jeg egentligt betragter mig selv som en nogenlunde strikker... så skal man i begyndelsen godt nok have en del tålmodighed, det tager lige lidt tid at komme ordentligt ind i det mønster... da det er lidt snørklet skrevet synes jeg. Men jeg tror det bliver flot, når og hvis jeg nogen sinde bliver færdig..... Nu skal jeg bare have fundet mig noget flot garn, for jeg er ikke lige til mohair, som designeren anbefaler!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Du behøver ikke at bruge mohir, du kan bruge lige hvad du vil, og har lyst til. Jeg begyndte at strikke efter den side hvor det hele står samlet da du har rat i at hendes forklaringen er rodet, og jeg brugte heller ikke alle de maske makøre de var bare i vejen. og når du først har brut koden går det stærkt. det eneste jeg synes er at den er kort når den er færdig. ikke på længden da kan man jo bare blive ved men på højden
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af Havfruen Se meddelelser
    Du behøver ikke at bruge mohir, du kan bruge lige hvad du vil, og har lyst til. Jeg begyndte at strikke efter den side hvor det hele står samlet da du har rat i at hendes forklaringen er rodet, og jeg brugte heller ikke alle de maske makøre de var bare i vejen. og når du først har brut koden går det stærkt. det eneste jeg synes er at den er kort når den er færdig. ikke på længden da kan man jo bare blive ved men på højden

    Man kan jo forlænge sjalet.. altså f.eks. tage 160 masker op i stedet for 130.. også øge fjer størrelsen lidt også... det kræver nok lige lidt udregning, for at få det hele til at passe... men højere bliver det jo.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •