Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Hjemmefarvet uld

  1. #11
    lul1971 Gæst
    Nu har jeg lagt en billedserie af farveprocessen ud på min blog. Den er på engelsk, men sig til hvis det skal oversættes. Hvis den ikke popper op som det første kan man klikke på mappen "dyeing" ude til højre, så ligger den der et sted (jeg kan jo ikke linke direkte herinde).
    jeg kan varmt anbefale omega farver. De er meget nemme at bruge.

  2. #12
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lul1971 Se meddelelser
    Jeg er helt stolt over mit første forsøg udi regnbuefarvning af uld. 7 forskellige farver på et fed der var 30 m i omkreds. Der er kun een af farverne jeg ikke helt kan forlige mig med.
    Og så skal jeg til at strikke sokker for første gang i mit liv!!! For det skal jo prøves og jeg skal se om striberne ser ud som jeg havde tænkt mig.
    Det garnet var bare råflott, lekre farger
    Hva har du farget med?

  3. #13
    Charitas Gæst

    et fed

    Så skal jeg have hjælp igen med at forstå jeres strikke sprog nu har jeg regnet ud at et fed ikke er = hvidløg men hvad er det så? er det en tråd altså et nøgle i snakker om eller hur??? og garnet er utroligt smukt lul1971 det er virkelig lækre farver


    Citat Oprindeligt indsendt af lul1971 Se meddelelser
    Jeg er helt stolt over mit første forsøg udi regnbuefarvning af uld. 7 forskellige farver på et fed der var 30 m i omkreds. Der er kun een af farverne jeg ikke helt kan forlige mig med.
    Og så skal jeg til at strikke sokker for første gang i mit liv!!! For det skal jo prøves og jeg skal se om striberne ser ud som jeg havde tænkt mig.

  4. #14
    Charitas Gæst

    Føsdags1 Gruppen

    Forresten så bruger jeg str 42 i strømper hvis jeg har glemt at skrive det på listen over ønsker til føsdags gruppen så du kan da bare øve dig på strømper til mine fusser

  5. #15
    Ulla P Gæst
    Nogle gange køber man garn, der skal vindes op, fordi de ligger i store bundter.
    Så skal man bruge en garnvinde eller et par ledige hænder eller nogle stolerygge at spænde dette garnbundt ud over, så garnet lettere kan vindes op.

    Dette bundt garn hedder et fed.

  6. #16
    Ulla P Gæst
    Tak for kigget.

    Det er godt nok noget af et arbejde - men spændende proces.
    Det er nogle vildt lækre farver.

  7. #17
    lul1971 Gæst
    Tak skal I ha'. Jeg er også selv glad for farverne og de bliver til fine striber i sokken.

    Citat Oprindeligt indsendt af HKangora Se meddelelser
    Det garnet var bare råflott, lekre farger
    Hva har du farget med?
    Jeg har brugt Omegafarver. Det er alt-i-et syrefarver, dvs man skal ikke selv tilsætte eddike el. lign. Jeg har brugt 3 grundfarver (blå, kraftig grøn og mosgrøn) og mixet dem indbyrdes samt med brun for at dæmpe dem lidt.

    Det er godt nok et kæmpe arbejde fra start til slut. Godt jeg ikke selv skulle klippe fåret og spinden ulden
    Men det er nu også rigtig sjovt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •