Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: M. Andersen strik mv.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158

    M. Andersen strik mv.

    Jeg havde egentligt besluttet, at jeg ikke ville oprette en årstråd, men nu har jeg adgang til et kamera nogle gange, og har derfor fået taget et par billeder af de ting, jeg har fået lavet. Da jeg strikker med på det hemmelige tæppe, får jeg ikke så meget tid til andre sysler

    Til start vil vise en barselsgave jeg strikkede til min kollega først på året.
    Den er strikket efter en Drops opskrift og fik små bamseknapper på
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu er jeg også blevet færdig med nogle sokker til en veninde. Hun skal have dem i fødselsdagsgave og holder meget af petroleumsfarvet. Jeg håber de falder i hendes smag.

    Efter jeg har strikket disse tre par på kort tid, tror jeg at jeg holder en lille pause fra sokkerne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu er jeg endelig blevet færdig med mine tvebundne ærmer. Det er et projekt der har været i gang i måske 5 år. Jeg kom et godt stykke på dem, men indså, at de ville blive for brede. Derfor blev det hele pillet op igen, og mønstret blev revideret.

    Tanken er, at ærmerne skal være tvebundne, og kroppen og kraven skal været syet af uldstof. Mønstret til jakken er jeg gået i gang med, og jeg skal nok vise billeder når jeg er blevet helt færdig med projektet.

    På billederne kan man se at mønstret på ærmerne er spejlvendte på højre og venstre ærme. Det er også derfor, de ser lidt underlige ud set fra siden, når de ligger ved siden af hinanden
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu er jeg blevet færdig med at spinde noget garn. Det er blevet til ca 400 g. Det er spundet af merinould, der skifter farve og derefter tvundet til to trådigt garn. Dette giver det lidt miksede udseende. Jeg ved ikke helt hvad jeg vil bruge det til, men der skulle være nok til et godt strikkeprojekt.

    Halvdelen er vundet til nøgler, den anden halvdel er i fed, og mangler at blive vasket og hænge i stræk.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg synes også om farven, og den måde det er blevet mikset på, uden at det er for meget. Når jeg er færdig med august lapperne til det hemmelige tæppeprojekt, så må jeg kaste mig over garnet

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu har jeg fået spundet mit hvide merinould færdigt. Det blev til 500g to trådigt strikkegarn. Det er utroligt blødt og lækkert.

    Planen er, at det skal farves, men jeg har ikke helt besluttet mig til hvordan det skal se ud endnu. Har leget med tanken om at farve det i to blå farver og lade der være langt mellem farveskiftene. Nu må vi se hvordan det ender med at se ud
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu er mine tvebundne vanter også blevet færdige og valkede. Jeg var meget spændt på hvordan det virkede med valkningen, da det er to forskellige kvaliteter uld jeg har brugt. Men jeg synes det er blevet godt, og som jeg håbede på.

    Det mørke garn har jeg købt i Sverige.
    Det lyse er noget hvidt merinould som jeg først har farvet, og derefter spundet. Det er navajo tvundet, så farveskiftene bliver synlige.

    Der var nok garn tilbage til et par fingervanter, så dem er jeg i gang med nu.

    Jeg er selv meget tilfreds med resultatet.

    Mønstret har min veninde Laura har lavet, jeg synes det er blevet godt, og pønser på at strikke nogle i en anden farve også.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af M. Andersen : 09-09-2013 kl. 20:16 Årsag: Billede tilføjet

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu har jeg fået farvet det hvide merinould, som jeg spandt for et stykke tid siden (indlæg 24). Det er farvet med Wilsons madfarve i farven Rose, hvor jeg har blandet en smule Royal blue i.

    Jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, men efter to farvninger tror jeg ikke garnet har godt af, at blive kogt igen. Det er krøbet en del, og det virker som om det er blevet lidt tykkere.

    Tror ikke jeg vil farve efter jeg spinder igen. Det giver et pænere og mere blødt resultat, hvis jeg farver ulden inden jeg spinder det.

    Heldigvis er det ikke noget jeg har planlagt at skulle bruge til noget specielt, så er det lettere at kapere, når det går lidt galt
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af M. Andersen : 01-10-2013 kl. 20:29 Årsag: Tilføjet lidt

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu er jeg også blevet færdig med et par tvebundne fingervanter. De er strikket efter samme mønster som de tvebundne vanter fra indlæg 26. Da jeg havde mere garn tilbage, og jeg synes de var blevet fine, så kunne jeg lige så godt lave et par fingervanter også.

    De passer helt perfekt, og er blevet dejligt bløde efter jeg har valket dem. Det mørke garn er noget jeg har købt, det lyse har jeg selv farvet og spundet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Mine hjemmesko, strikket efter en opskrift jeg har fundet her på siden uder Link/Download, er nu blevet færdige. De er blevet lidt for små, så nu er jeg gået i gang med at strikke et nyt par, der er lidt større. Nu håber jeg, at de passer bedre
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •