Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Tydning af mønster

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Dec 2010
    Geografisk sted
    Kalundborg - Saltbæk
    Indlæg
    3

    Tydning af mønster

    Jeg er igang med denne trøje http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=6&lang=dk

    og er nået til at skulle lave rygstykke alene..men så opstår problemet for der er jo pil for midten af mønster som skal ligge midt på rygstykket..jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor på mønsteret jeg så skal starte.

    Maskeantal passer ikke med at jeg bare kan starte i højre side og skal derfor finde ud af hvor på mønster (altså hvad nummer maske der vil blive start på mønster nu)...

    Så kære dejlige kloge strikke koner..hjælp mig, så jeg kan få lavet den færdig..Det er en trøje min datter har bestilt og det er første gang nogensinde jeg ikke kan finde ud af det

    Kærlig hilsen

    Tina

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det er da en yderst sød model, måske man sku....

    Der er vist ikke andet at gøre, end at tælle ud fra midten og til højre side, hvor du skal begynde.

    Det måtte jeg også på den sidste jeg lavede.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    nette strik Gæst
    med Bedstemor.
    RYGSTK:
    = 81-87-95-109-121-131 m. Luk af til ærmegab i hver side som på forstk = 81-87-91-95-99-103 m. SAMTIDIG strikkes A-3 færdig med yderste m i hver side i retstrik, fortsæt med A-4 en gang i højden (tæl ud således at m markeret med 1 pil i diag kommer midt bagpå, de m i hver side som ikke går op i mønsteret strikkes i glatstrik).

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Dec 2010
    Geografisk sted
    Kalundborg - Saltbæk
    Indlæg
    3
    Jeg har aflukket til ærmegab m.m. men det jeg ikke lige helt kan finde ud af er, hvor på mønstret jeg skal starte rygstykke :-) Så bedstemor, dit svar hjælper mig desværre ikke og jeg har prøvet at tælle baglæns fra midte og ud men kan ikke få det til at passe...

    Altså....jeg har sat mærke i midtermasken på ryggen og mangler så at kunne finde ud af hvor mønstret skal startes v. "ærmegab da mønstret ikke kan strikkes som før da midten af ryggen nu skal passe til den maske der er markeret op......og hvor mange kommer så til at være glatstrik.....

  5. #5
    nette strik Gæst
    hvor mange der kommer til at være glat kommer an på hvilken str. du strikker.
    hvor mange masker har du på pinden nu.??

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •