Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: HJÆLP ang. Rund strikkering

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    16 Jun 2013
    Geografisk sted
    Glambjerg
    Indlæg
    1

    HJÆLP ang. Rund strikkering

    Hej alle kreative :)
    Jeg er ny herinde og har lige et spørgsmål jeg ikke synesat kunne finde svar på nogle steder på nettet.

    Jeg er igang med at lave en halsedisse på min store strikkering (Den runde) men hvordan afslutter jeg den så den ikke løber op? Jeg er først begyndt på alt det er for to dage siden og alm. strik har jeg ingen kendskab til, men det kunne være nogle af jer lå inde med en vejl. eller en video?

    Vh. Tovepigen1 (Louise)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Er det, når du har kørt garnet rundt om pindene? Så strikker du bare den til højre for pinden på siden, før du strikker de andre masker hele vejen rundt. Jeg kalder det, at jeg "låser" garnet, så det ikke løber baglæns.

    Er det, når du skal lukke maskerne af til sidst? Så kan du bare tage en almindelig hæklenål (helst samme tykkelse, som man skal bruge til garnet) og så hækler du bare maskerne af én for én og hækler dem sammen. Lav evt. 1 luftmaske imellem hver sammenhækling. Så bliver det lidt løsere. Sådan gør jeg, da jeg ikke kan finde ud af, at lukke af på den normale måde. Det bliver bare en omgang fastmasker hele vejen rundt med 1 luftmaske imellem hver fastmaske.

    Her er flere tråde, hvor du kan læse alt, hvad vi har skrevet om strikkeringe og brugen af dem: http://rokken3.dk/forum/editpost.php...tpost&p=360215
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Her er en video hvordan man bruger en strikkering
    http://www.youtube.com/watch?v=qJglIku8svE

    Der er også mange engelske videoer
    http://www.youtube.com/watch?v=XIA53WfVv04

  4. #4
    nette strik Gæst

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser da noget klodset ud, at der skal køres dobbelt på hele tiden. Jeg strikker hver gang jeg har 2 gange garn på og mine huer bliver da varme nok.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Når jeg skal lukke af på en hue, tager jeg noget andet garn, end det, jeg har strikket med (f.eks. almindeligt bomuldsgarn i nogenlunde samme farve) og måler ca. 65 cm og klipper det af garnnøglet. Så træder jeg den tykke blå plastik nål og tager også en sikkerhedsnål på garnet, inden jeg binder en knude. Så kommer jeg ikke til at trække garnet ud af maskerne. Når garnet er taget af pindene (én for én med nålen), så stikker jeg både nål og sikkerhedsnål gennem hullet på huen, vender den om på vrangen og binder for hullet lige så stramt, jeg kan, så hullet bliver så lille som muligt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •