Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Kvalitet af limpistol

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47

    Kvalitet af limpistol

    Er der nogen der har erfaring med limpistoler og limens holdbarhed?

    Vi har en limpistol fra Panduro Hobby som min datter er glad for at bruge og bruger helt selvstændigt for forskellige projekter. Jeg synes det er lidt ærgerligt, at limen ikke holder specielt godt. Hun limer f.eks. en del bølgepap fra papkasser - det fungerer hurtigt og nemt, men efter nogle uger falder ben og perler af.

    Kan det være kvaliteten af limpistolen der er problemet? Den vi har er fra Panduro hobby, en billig model, der ikke bliver specielt varm (http://www.pandurohobby.dk/Catalogue...Limpistol-Mini)

    Jeg kører gerne noget bedre værktøj til hende. Jeg er dog lidt bekymret over en limpistol, der er meget varm, da det kreative barn kun er 7 år.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Oct 2007
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    87
    Jo varmere limen er, jo mere holdbar er det - det er nok det, der er problemet.
    Medlem af falkegruppen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Jeg tror desværre også det er den lave temperatur på limpistolen.

    Jeg har flere forskellige limpistoler fra Panduro og har aldrig haft problemer med limen ikke holdt,
    selv efter flere år i skuffen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg hælder også til at det skyldes temperaturen..men får helt ondt af at tænke på om det ku gå galt for hende..jeg har selv prøvet at den "eksploderede" ud over mine 4 fingre..

    Min sparsommelighed fik mig så til at købe limstænger i en rodekasse i vist nok i Bilka...og det lim kan jeg slet slet ikke få til at binde..

    Ku hun måske bruge trælim som et alternativ..det fås i store flasker til små penge og holder rigtig godt dog skal man jo så regne med tørretid mens man laver på sine ting..det bruger mine børnebørn altid..det tørrer rimeligt hurtigt og kan vaskes af fingrene igen..
    Marianne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47
    Tak for svar. Det med temperaturen anede mig nok.

    Vi har noget laklim, som binder ret godt, men barnet elsker den limpistol så meget at hun benægter at det ikke holder ;-) Jeg er også bekymret for en varmere pistol, selvom jeg ved at barnet som regel har styr på det. Lige nu er det vigtigste nok, at hun bare kan lave ting, når hun har lyst.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •