Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Nyt liv til gammelt håndarbejde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Nyt liv til gammelt håndarbejde

    Prøv lige at se og læse om Karin Møller Woouw siger jeg bare


    http://www.texart.dk/?Artikler:Nyt_l..._h%E5ndarbejde
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Flot

    Faktisk lige præcis i den boldgade, som jeg starter håndarbejde op med om et øjeblik... På Pinterest søger jeg på "upcycle clothes" og har netop siddet og skimmet lidt her: http://pinterest.com/search/pins/?q=...es&rs=ac&len=7

    Pigerne starter i skole om en uge og det kunne være herligt, hvis vi inden kunne finde på at udnytte "gammelt" tøj til noget nyt og spændende. Sidste år syede jeg penalhus af det øverste af et par cowboybukser til den yngste, istedet for at ofre penge på noget fancy, der som oftest ikke rummer nok. Dét penalhus vakte interesse hos flere på hendes skole, inkl. krealæreren. Og der har ikke været tale om, at hun ville have nyt til skolestart nu her. Tværtimod har det fået en tur i vaskemaskinen (hvilket det jo sagtens tåler) og derefter blevet dekoreret med tuscher. Så er det klar...

    På bordet i havestuen ligger et andet par cowboybukser og noget blondestof. Datteren har klippet benene af til et sted på lår, lavet lidt slids og efterladt det til mig

    Spændende hvad vi ellers finder på/finder i skabene... Andre, som gør i den slags?
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    dejligt....

    Jeg har over 700 "pins" med re-design af tøj, fra min pinterest:

    http://pinterest.com/supersine669/re-design-af-tj-mm/
    supersine669

    carpe diem

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det er bare sine

    Nu blev jeg så færdig med at tilpasse og sy blonde på de her shorts, som datteren lavede af et par gamle yndlingswocboybukser. Og det var sin sag, for der er stræk i stoffet, så tænkeren skulle på arbejde... Forhåbentlig holder de 2 forskellige stræksømme, jeg har brugt samtidig med, at jeg trak i stoffet, mens jeg syede. Indimellem måtte hun pænt prøve dem, så ikke alt for meget arbejde var forgæves, hvis det skulle laves om Men bortset fra, at blondekanten i første omgang var for bred til hendes smag, så er der ikke lavet noget om og det ser ud til at fungere Og så er jeg da "tændt" på at gå i gemmerne efter andet og mere genbrug og lave noget skæg og ballade
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Har liiiiige hugget ideen med shorts blonder. Specielt, hvor du (Zep) også har syet blonder midt i benene.
    supersine669

    carpe diem

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Har lige vist dine ord til Viktoria, for det var hende, der fandt på at slidse lårene op og at der skulle blonde i dér
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    smart - sommergenbrug af den bedste slags.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mangetakker
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    ENDNU skønnere. Er det ikke rigtigt, når man bliver vildt glad, når ens børn har den "fornemmer", hvad der er flot og sjovt?

    Kram Viktoria fra mig

    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Har lige vist dine ord til Viktoria, for det var hende, der fandt på at slidse lårene op og at der skulle blonde i dér
    supersine669

    carpe diem

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herligt med nye ideer fra de unge
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •