Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Raggsokker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2013
    Geografisk sted
    Nørrebro, København
    Indlæg
    25

    Raggsokker

    Kære Alle,

    Er der nogen, der ligger inde med en rigtig god opskrift på raggsokker i tykt garn på pind 4,5?

    Jeg har købt en fra Hjertegarn, og den er dejlig nem. Desværre blev de sokker, som jeg strikkede lidt for små til mig selv....Nu bliver de så til en fødselsdagsgave til min svigerinden.

    Opskriften, som jeg har købt, går kun til størrelse 42/43, men min mand vil gerne have et par, og han bruger altså størrelse 46/47.

    Selvom jeg som nævnt er rigtig glad for den opskrift, som jeg har, ville jeg gerne have en anden eller to, så man ikke hele tiden sidder og strikker helt det samme. Jeg er nemlig blevet helt bidt af at strikke i det tykke garn - mon ikke hele familien kan forvente et par hjemmestrikkede raggsokker i år.

    Jeg har prøvet at lede herinde, men synes ikke jeg er stødt på en opskrift på de dejlige, tykke, vamsede, varme raggsokker.

    Tak på forhånd og God Påske

  2. #2
    Michsus avatar
    Michsu er offline Depotbestyr for Limfjordsgruppen + Varmestuestrikker
    Tilmeldingsdato
    29 Feb 2012
    Geografisk sted
    Vodskov
    Indlæg
    567
    måske du kan brugedem her .... ellers ligger der mangeandre på "drops"

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...id=713&lang=dk
    Limfjordsgruppen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg strikke mine fra tåen og op og tager ud til jeg har 26 masker på hver side. Strikker så et langt stykke uden noget og tager så mere ud på side 2 til ekstramaskerne på hælen. Lige nu har jeg 44 masker på side 2 (skal nok have lidt flere endnu), så jeg kan stikke vendestrik til hælrundingen. Og bagefter strikker jeg hælmaskerne sammen med maskerne i siden (dem, jeg tog ekstra ud) til der igen er 26 masker på side 2. Og så begynder jeg på skaftet. Husk at samle en maske op mellem side 1 og side 2 på begge sokker. Jeg strikker jo dem begge 2 samtidig på 1 rundpind. Jeg bruger pind 5.

    Her er bøgerne 2 på én pind og flere på én pind af Lene Randorff.

    http://www.lillestrik.dk/webshop/sho.../Strikkebøger
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •