Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Maling på gipsfigurer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Maling på gipsfigurer

    vtj

    Hvis det er gipsfigurer man skal male skal de først sprayes med en Primer hvid, den giver en overflade som gør at malingen kan hænge fast. Jeg køber alt min spraymaling hos www.jemogfix.dk der er den billigst.


    Hvis man f.eks. maler på plastik( det kan man jo ikke bage i sin ovn), så sprayer jeg det med en mat eller blank lak 3-4 gange, det gør jeg også ved de ting som skal stå udenfor.


    Jeg bruger tit en af de blå/røde skuresvamp til at duppe store flader med, det giver en pæn effekt.


    De fleste biblioteker har også en masse gode hobbybøger, har de ikke det man søger kan man låne på de andre biblioteker i Danmark via http://bibliotek.dk/sogning.php


    Der findes mange gode hjemmesider på internettet med papirklip, som er gode at male efter.


    Malertape er godt til at lave kanter eller anden form for afmærkning med. Man skal bare huske at tage tapen væk inden at malingen bliver alt for tør, for ellers kan man risikere at der går noget af malingen af.


    En glat flise er god til at blande malingen på. Når den så skal renses bruger jeg en billig skraber de kan købes over alt.
    Sidst redigeret af klasus : 16-01-2010 kl. 14:11
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mig

    Mig

    Sjovt, at du nævner netop det

    For maaange herrens år siden, købte jeg sådan en gipsform med et barnehovede. Da jeg absolut ikke er god til at male, prøvede vi ( manden og jeg ) at komme gul frugtfarve i gipsen til den næste der blev støbt, det blev faktisk ret flot, den gule farve lagde sig som skygger i barnehovedet, tror jeg har den i en kasse på loftet et sted endnu

    Ja, det var bare lige noget jeg kom i tanke om, det er vel snart 30 år siden nu Tænker nu på om formene også ligger et sted deroppe ?? Lok mig nu ikke til gipsting igen
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vtj

    Hej Mig

    bare se at komme op på loftet og få fundet det hoved, det vil jeg gerne se
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Er du ikke kommet afsted endnu, sid nu ikke der og samle støv, op på loftet, vi er så frygtelig nysgerige i det her forum, NU afsted
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet mig

    Frugtfarve blandet i gipsen, ikke noget specialt, men nemmere end at male skygger på

    Mig
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vtj

    hældte du bare gult frugtfarve i gipsen, rørte du det så rundt bagefter
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet mig

    Ja simpelthen, vi hældte frugtfarven i gipsen og rørte rundt uden at vide hvordan det ville blive, det lagde sig så som skygger, ikke alle blev ens, men det var jo kun spændende
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    AnqelxDeluxe Gæst
    Hvor kan man købe de der gibsforme?`Har prøvet over google men fundet kun en med gibsforme. Men vil gern have lidt mere udvalg. Nogen der kender en inet- butik?

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Ved panduro og cchobby har haft dem om de har dem endnu ved jeg ikke lige, søg under forme til gips, eller gummi forme.
    Du kan også selv lave nogle i formgummi. Det gjorde jeg selv for nogle år siden.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her kan vist godt tåle at se dagenslys igen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •