Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Læsning af mønsterdiagram

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    32

    Læsning af mønsterdiagram

    Kære alle.

    Jeg har kastet mig ud i at strikke efter mønsterdiagram. Jeg har fundet ud af at læse fra bunden og op, så første pind er strikket.

    Mit problem er at diagrammet på anden pind har en bolle som betyder omslag. De forklarer ikke hvordan jeg slår om. Strikker jeg en maske og slår om eller slår jeg om og strikker en maske?

    Et omslag vil rykke rækkefølgen i forhold til pinden under. Når jeg tæller masker fra kanten har jeg en ekstra. Den forsvinder når jeg tager ind ved at strikke to sammen, men indtil da passer mønsteret ikke med det nedenfor,

    Håber ovenstående er forståeligt selvom rodet. Kæresten ved at gå ud af sit gode skind fordi jeg forsøger at få ham til at regne den ud....

    God weekend

    Kh Marianne

  2. #2
    nette strik Gæst
    Det var lettere at hjælpe, hvis du have lagt foto af diagram ind.... eller måske kunne linke til opskriften....

    men ligner det den bolle der er på stregen her på diagrammet.
    diag.jpg her slå du om mellem du masker, ( strikker maskerne hen til bollen, slå om, der opstår nu en ny maske som strikkes på næste pind, nogle mønster står der at skal strikke der dr r eller vr, på næste pind, det er forskellig alt efter hvilket mønster du følger) der må efter følgende være indtagning i dit diagram ik??

    hvad står der i den forklaring der er ud for dit tegn.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    32
    Her kommer mønsteret.... Problemet er at rækkerne rykker sig i forhold til hinanden.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    32
    Række et strikkes fra venstre pga det er vrangside. Hvordan strikker jeg de første 10 masker på pind 2? Såkan jeg selv regne resten ud

    Tak for hjælpen!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    nette strik Gæst
    undskyld men foto er så dårligt at jeg ikke kan læse hvad der stå ud for tegnene,
    jeg prøver lige at printe det ud for at se om jeg så kan. NEJ jeg kan ikke læse tegnene det er for uskarpt. desværre

  6. #6
    nette strik Gæst
    [QUOTE=nette strik;358487]undskyld men foto er så dårligt at jeg ikke kan læse hvad der stå.
    jeg prøver lige at printe det ud for at se om jeg så kan

    hvad står der ud for det tegn du er i tvivl om. ???????

    jeg lagt foto om i mit foto program men kan stadig ikke få det så skarpt at jeg kan se og læse tegnene. desværre. ØV øV er sikker på at kunne hjælpe dig hvis jeg kunne læse det.
    m diagram.jpg

  7. #7
    nette strik Gæst
    [QUOTE=nette strik;358488]
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    undskyld men foto er så dårligt at jeg ikke kan læse hvad der stå.
    jeg prøver lige at printe det ud for at se om jeg så kan

    hvad står der ud for det tegn du er i tvivl om. ???????

    jeg lagt foto om i mit foto program men kan stadig ikke få det så skarpt at jeg kan se og læse tegnene. desværre. ØV øV
    m diagram.jpg
    Dit foto er for dårlig til at kunne forstørres og læses. Jeg kan ikke læse det måske andre kan,?
    måske opskriften fra bladet stadig ligger på nettet, hvilket blad og nr. er det????

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Husk, at de ulige pinde starter i den ene side og de lige pinde starter i den anden side.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Umiddelbart kan jeg heller ikke helt se dit mønster skarpt.

    Men gætter lidt på at du har en o og derefter en /.
    Hvis det er rigtig tydet skal du slå om = o og derefter 2 masker sammen = /

    Det vil sige at her gang du slår om strikker du også to masker sammen, så du har samme maskeantal som den første pind.

    Det er lidt gætteri, da dit mønster er meget utydeligt ligesom det undrer mig at mønstret efter din beskrivlese skulle være på vrangsiden.
    Så du må prøve igen med at lægge et link eller et tydeligere billede.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    32
    Yes! Jeg har knækket koden! Tak for jeres hjælp. Omslag betyder omslag og ikke omslag strik maske. Igen skulle jeg bare lade være med at tænke og istedet gøre det de beder mig om:-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •