Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Anbefal forstørrelsesglad til håndarbejde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289

    Anbefal forstørrelsesglad til håndarbejde

    Jeg ved ikke hvor på forummet dette indlæg skal skrives, men regner med at det bliver flyttet, hvis det står forkert.

    Som overskriften lyder vil jeg rigtig gerne have anbefalet et forstørrelsesglas til brug ved håndarbejde (når jeg laver sykort eller smykker).

    Er der noget med at man kan have et stående på bordet foran sig, tror også at jeg engang så et der støttede på ens mave og havde snore omkring halsen tror jeg.

    Håber at nogen kan hjælpe.
    Mange hilsner, Anette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    I Bilka kan man åbenbart få bordmodellen med lys i. Den tænker jeg er smartest, hvis man altså sidder et sted, hvor den kan stå.
    http://www.bilka.dk/bolig/belysning/...se_other_ds%29

    Så er der "mavemodellen". Den kan man jo selvfølgelig bruge (næsten) overalt, men min første indskydelse er, om man ikker bliver meget fikseret i, hvordan man skal sidde...?
    http://www.kikkertland.dk/sylup__2x-p-698.html

    Nå, jeg vil smutte tilbage til mit yderst morgenfriske barn. :)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Blot et lille pip - har du mulighed for at låne en før du køber jeg har nemlig prøvet diverse luppe da jeg gerne ville blive ved med at sy petitpoin, men jeg kunne altså ikke forenes med sådan en lup, så den blev solgt efter 3 ganges brug..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    I Bilka kan man åbenbart få bordmodellen med lys i. Den tænker jeg er smartest, hvis man altså sidder et sted, hvor den kan stå.
    http://www.bilka.dk/bolig/belysning/...se_other_ds%29

    Så er der "mavemodellen". Den kan man jo selvfølgelig bruge (næsten) overalt, men min første indskydelse er, om man ikker bliver meget fikseret i, hvordan man skal sidde...?
    http://www.kikkertland.dk/sylup__2x-p-698.html

    Nå, jeg vil smutte tilbage til mit yderst morgenfriske barn. :)
    Jeg bestiller denne:
    http://www.zopping.dk/pi/Forstørelse...lys_7620_.aspx
    Der er ikke så mange penge forgjort hvis den ikke er god.
    De er første gang jeg bestiller varer på ... og jeg er virkelig spændt på om varene lever op til nogenlunde standard, for så er det godt nok en billig netbutik med utrolig mange vildt forskellige varer.
    Det skal dog siges at hjemmesiden er virkelig, virkelig langsom. Den kræver utrolig god tålmodighed.
    Nå, men jeg venter spændt på forstørrelsesglasset og de andre varer jeg lige fik bestilt.

    Og så tror jeg at jeg prøver "mave-modellen", det var lige sådanne en jeg tænkte på.
    Mange hilsner, Anette

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Blot et lille pip - har du mulighed for at låne en før du køber jeg har nemlig prøvet diverse luppe da jeg gerne ville blive ved med at sy petitpoin, men jeg kunne altså ikke forenes med sådan en lup, så den blev solgt efter 3 ganges brug..
    Jeg tror at det vil blive meget svært at låne en, det kræver jo at der er en der har en som bor i nærheden, ellers skal den sendes.
    Det kan selvfølgelig være at man kan købe den i en almindelig butik, så man kan have den i hånden før den bliver købt.

    Hvordan syr man petitpoin?
    Er bare som altid nysgerrig.

    Jeg er lige begyndt at brodere kort, vildt spændende og der findes utrolig mange flotte mønstre.
    Mange hilsner, Anette

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Petit er over 1 tråd og kun i en retning ikke som korsting der går man jo tilbage, det er sådan en enkel forklaring.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Petit er over 1 tråd og kun i en retning ikke som korsting der går man jo tilbage, det er sådan en enkel forklaring.
    Er det rigtig tænkt, at man laver det halve af det normale kryds?
    Mange hilsner, Anette

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Anbefal forstørrelsesglad til håndarbejde

    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af Kjelfred Se meddelelser
    Jeg bestiller denne:
    http://www.zopping.dk/pi/Forstørelse...lys_7620_.aspx
    Der er ikke så mange penge forgjort hvis den ikke er god.
    De er første gang jeg bestiller varer på ... og jeg er virkelig spændt på om varene lever op til nogenlunde standard, for så er det godt nok en billig netbutik med utrolig mange vildt forskellige varer.
    Det skal dog siges at hjemmesiden er virkelig, virkelig langsom. Den kræver utrolig god tålmodighed.
    Nå, men jeg venter spændt på forstørrelsesglasset og de andre varer jeg lige fik bestilt.

    Og så tror jeg at jeg prøver "mave-modellen", det var lige sådanne en jeg tænkte på.
    Jeg vil stærkt fraråde køb af forstørrelsesglasset fra zopping.dk det var ikke pengene værd, men nu er det prøvet.

    Prøver at finde frem til at købe "mave-modellen", selvfølgelig er det smadder ærgerligt at man ikke lige kan prøve den. Prøver lige at undersøge om en hobby-butik nær mig har den hjemme.
    Mange hilsner, Anette

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    Hold op hvor er det flot, tak for linket.

    Tænker at man måske også kan forstørre opskriften til Petit, ligesom man kan forstørre opskrifter til sykort eller kan man så ikke købe "stof" der passer til (kan ikke huske hvad det hedder).
    Mange hilsner, Anette

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •