Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Kan nogen oversætte denne?

  1. #1
    NextLevel Gæst

    Kan nogen oversætte denne?

    Jeg er faldet over denne opskrift på en vest, som jeg synes må være fantastisk til varmestuestrik.

    Opskriften er på engelsk, og jeg håber der er en som vil påtage sig at oversætte den

    http://fairmountfibers.com/free-patt...akota-Vest.pdf


    Smil til dagen
    Marianne ;O)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Ja den vest er jo lige til restgarner
    en opskrift behøver jeg ikke den er nem at strikke ud fra billedet.

    Kan nu heller ikke oversætte den

    Merete

  3. #3
    NextLevel Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af merete ejlerskov Se meddelelser
    Ja den vest er jo lige til restgarner
    en opskrift behøver jeg ikke den er nem at strikke ud fra billedet.

    Kan nu heller ikke oversætte den

    Merete
    Så er du bedre end jeg Merete. Ryggen er i to stykker, jeg kan ikke lige gennemskue hvordan det hænger sammen, og så er det som om stykkerne peger en smule nedad midt for. Jeg håber nogen melder sig som oversætter. Ellers må jeg hidkalde en proff ;0)

  4. #4
    nette strik Gæst
    Sew Back panels together.
    Ryggen er i to dele som syes sammen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2011
    Geografisk sted
    Greve
    Indlæg
    192
    Marianne, jeg kan prøve og kigge på den i weekenden

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg synes, den ligner lidt denne her fra Silkeborg uldspinderi (Filancolana)

    http://www.silkeborg-uld.com/index3.php

    Det er den, der hedder Tine i opskrifterne. Den står under Peruvian Highland Wool.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2013
    Geografisk sted
    3600
    Indlæg
    3
    Her er oversættelsen:
    TILBAGE TIL HØJRE
    Med A, slå 40 (42, 44, 46, 48) m. Strik 3 rækker.
    Næste række (RS): Med G, strik. Skift til Pattern St, tigge med Række 1, og arbejde endnu til arb måler 8 ½
    (8 ½, 8 ½, 8 ½, 9) ", slutter med Mønster Række 1 eller 3. Med F, k 1, strik derefter i Pattern St som fastsat indtil
    arb måler 14 (14 ½, 14 ½, 15, 15) "eller ønsket længde til ærmegab, slutter klar til at arbejde en RSR.
    Shape ærmegab: luk 8 m, arbejder i patt til slut.
    Alle størrelser: Tag 1 m beg af næste 4 RS rækker således: 1 r, SSK, arbejde i patt til slutningen af ​​rækken.
    Alle WS rækker: Arbejde i patt til sidste 2 m, p2. 28 (30, 32, 34, 36) m efter alle aflukninger.
    Arbejd selv i patt, holder 2 kantm på ærmegabet i St St som sæt, til arb måler 16 ½ (16 ½, 16 ½, 16 ½,
    17 ½) ", slutter med Mønster Række 1 eller 3. Med B, k 1, strik derefter i Pattern St således til ærmegab
    foranstaltninger 10 (10 ½, 10 ½, 10 ½, 11) ", slutter klar til at arbejde en RSR.
    Shape skulder: Luk derefter 4 (5, 5, 5, 6) m beg af næste 3 RS rækker. Efterlad rem 16 (15, 17, 19, 18) m på holderen.
    TILBAGE TIL VENSTRE
    Med A, slå 40 (42, 44, 46, 48) m. Strik 3 rækker.
    Næste række (RS): Med D, strik. Skift til Pattern St, tigge med Række 1, og arbejde endnu til arb måler 4 ½
    (4 ½, 4 ½, 4 ½, 5) ", slutter med Mønster Række 1 eller 3. Med E, k 1 omg, fortsæt derefter i Pattern St som fastslået
    til arb måler 12 ½ (12 ½, 12 ½, 12 ½, 13 ½) ", slutter med Mønster Række 1 eller 3. Med C, k 1 række,
    Fortsæt mønsteret St således til arb måler samme som Back Ret til ærmegab, slutter klar til
    arbejde en Vadehavsregionen.
    Shape ærmegab: BO 8 m, arbejder i patt til slut.
    Alle størrelser: Tag 1 m ud i slutningen af ​​næste 4 RS rækker således: Strik i patt til sidste 3 m, 2 r sm, k1.
    Alle WS rækker: P2, arbejde i patt til slut. 28 (30, 32, 34, 36) m efter alle aflukninger.
    Arbejd selv i patt, holder 2 kantm på ærmegabet i St St som sæt, til arb måler 20 ½ (20 ½, 20 ½, 20 ½,
    22) ", slutter med Mønster Række 1 eller 3. Med D, k 1 omg, fortsæt derefter i Pattern St som fastsat til arb
    foranstaltninger samme som Bagpå Højre til at påtage forme, slutter klar til at arbejde en FOA.
    Shape skulder: Luk derefter 4 (5, 5, 5, 6) m af i beg af næste 3 WS rækker. Efterlad rem 16 (15, 17, 19, 18) m op på
    indehaver.
    Forreste venstre
    Arbejde som for Venstre Back til arb måler 12 (12, 12, 13, 13) "eller den ønskede længde til halsudskæringen, slutter
    klar til at arbejde en RSR.
    Shape hals: Arbejde i patt til sidste 3 m, 2 r sm, 1 r. Alle WS rækker: P2, arbejde i patt til slut. December, som angivet på alt
    RS rækker i alt 16 (15, 17, 19, 18) gange, og SAMTIDIG når arb måler samme som Tilbage til
    ærmegab, form ærmegab som givet for Back Right. Når arb måler samme som Tilbage til skulder shap-
    ing, form skulder som for Back Right.
    FRONT RIGHT
    Arbejde som for Bagpå Højre til arb måler 1 (1, 1, 1 ½, 1 ½) ", slutter klar til at arbejde en RSR. Næste række, arbejde
    knaphul: Patt 2, luk 2 m af, strik i patt til slut. På næste p slåes der 2 m op over aflukkede fra
    forrige række. Gentag knaphul hver 3 ½ "3 gange mere. Fortsæt med at arbejde som for Back Right, forme
    hals i beg af RS rækker således: 1 r, SSK, strik REM m i patt. WS: Arbejde i patt til sidste 2 m, 2 vr. Shape
    ærmegab og skulder som for Back Venstre.
    EFTERBEHANDLING
    Sy Back paneler sammen. Sy skuldersømmene. Front kantning: Med rundp, der begynder ved bunden
    højre hjørne af frontåbning, samle op og strik ca 48 (48, 48, 52, 52) m til begyndelsen af ​​halsudskæringen,
    56 (56, 56, 60, 60) m op langs højre side af halsen, strik over holdte m fra nakken, afhente 56 (56, 56, 60,
    60) m op langs venstre side af halsen, og 48 (48, 48, 52, 52) m ned til venstre front. Strik 3 p, derefter lukkes knitwise.
    Ærmegab kantning: Med rundp, der begynder ved bunden af ​​ærmegabet, samle op og strik ca 90 m op
    langs ærmegabet. Strik 3 p, derefter lukkes knitwise. Sy sidesømmene. Sy knapperne. Hæft ender.
    Bloker let.

    og forkortelserne der oss voldte mig besvær er her: http://bentestrik.dk/forkortelser.htm

  8. #8
    NextLevel Gæst
    Stara, du er da fantastisk. Tusinde tak for hjælpen, jeg vil prøve at strikke en vest af nogle af de rester jeg har fra depotet :0)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2013
    Geografisk sted
    3600
    Indlæg
    3
    Citat Oprindeligt indsendt af NextLevel Se meddelelser
    Stara, du er da fantastisk. Tusinde tak for hjælpen, jeg vil prøve at strikke en vest af nogle af de rester jeg har fra depotet :0)
    Tak for komplimenten.. Synes ikke det var så svært at oversætte.. Tjekkede bare med google oversæt.. Tror oss selv jeg skal prøve og lave den..

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •