Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Tripp trapp hynde - opskrift fra stof og stil

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    16 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    19
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Det er rygstykket, ik'?
    Jeg tænkte mere på et billede af det, du havde klippet ud/syet i stof (altså sådan fysisk ;o)), men du er måske ikke nået så langt endnu?
    Nej det er siddehynden :) og jeg er slet ikke nået så langt endnu, for når jeg ser på mønsteret er det en hel del større end selve stolen?? Så jeg er slet ikke nået så langt endnu... Desværre :(
    Har ellers det hele klar ;)

    Men tak fordi du vil forsøge at hjælpe en novice ;)

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Det var så lidt!
    Er mønsteret med eller uden sømrum og hvor meget for stort er det?

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Citat Oprindeligt indsendt af Bebsen2012 Se meddelelser
    Tak skal du have :) det var sødt af dig!! Tænkte der måske var en der havde prøvet det, men måske du forstår det alligevel :)

    Der er følgende trin:
    1. Sy pladevat på vrangides af stoffet hele vejen rundt med 5 mm.
    2. Den lige side på kant bag sømmes med 2 x 7 mm., pres.
    3. Sy knaphul i kant for eftervafmærkning.
    4. Kanten nærmest knaphul (uden hak) på kant for sømmes med 2 x 7 mm., pres.
    5. Læg kant på sædehynden vrang mod ret og stik den fast med 5 mm., pas til over hak.
    6. Læg kant bag på sædehynden vrang mod ret og stik den fast med 5 mm., pas til over hak.
    7. Sy sædehynden sammen ret mod ret. Lad en åbning stå i den ene side til at vende i.
    8. Klip hjørner af og vend retsiden ud.
    9. Luk hullet med en stikning.
    10. Sy knaphul gennem sædehynden efter anmærkning. Pas på ikke at sy gennem kant for.

    Det jeg ikke forstår er:
    Punkt 2: hvad menes med 'sømmes med 2 x 7 mm'??
    Punkt 4: det samme ;)
    Punkt 5: hvad er fidusen ved at lægge ret mod vrang??
    Punkt 6: det samme ;)
    Punkt 10: jeg skal vel netop sy igennem alt stof og pladevat for at opnå et knaphul?? Eller??

    Håber i kan hjælpe!!! På forhånd tak :)
    Punkt 2+4: Det betyder at du skal folde stoffet 7 mm fra kanten to gange. Det lyder til, at du dermed har 1,5 cm sømrum på mønstret, det står der sikkert på mønstret.

    De andre punkter bliver jeg nødt til at have lidt bedre tid til at se på. Vil vende tilbage senere

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    16 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    19
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Det var så lidt!
    Er mønsteret med eller uden sømrum og hvor meget for stort er det?
    Der står at der er tillagt 1cm sømrum, men det er ca 10 cm for stort??? Så alt det ombuk-halløj jeg ikke forstår burde så tage resten??? Det giver ingen mening for mig?? Hahaha

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47
    Hvordan sættes hynden fast på sædet?
    Er de 10 cm. ombuk en del af fastgørelsen?
    Hvis hynden sættes fast til sædet med et ombuk eller en slags lomme som sædet sættes ind i, KAN det give mening med vrang mod ret for at fastgøre 'lommen' på bagsiden.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    16 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    19
    Citat Oprindeligt indsendt af Ulset Se meddelelser
    Hvordan sættes hynden fast på sædet?
    Er de 10 cm. ombuk en del af fastgørelsen?
    Hvis hynden sættes fast til sædet med et ombuk eller en slags lomme som sædet sættes ind i, KAN det give mening med vrang mod ret for at fastgøre 'lommen' på bagsiden.
    Jeg ved faktisk ikke om der skal være en form for ombuk?? Jeg har aldrig set den færdige model, og når man googler det, kommer der mange forskellige varianter... -Og der er ikke noget billede med af det færdige resultat, desværre :(

    Men tak for hjælpen :)

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Google er din ven (forhåbentlig). :)
    http://www.min-mave.dk/foraeldregrup...ad-2053768.htm

    Her er det godt nok et DIY rygstykke, men måske det på et tidspunkt kan være nyttigt?
    http://kreativepips.blogspot.dk/2012_03_01_archive.html

    Og så kommer jeg til at tænke på... Vi har Leanderstole til vore piger. Der starter man med, at de sidder på den lille plade/har den store til fødderne og senere bytter man så om. Kan det være noget lignende, der gør, at puden virker for stor nu?

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    16 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    19
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Google er din ven (forhåbentlig). :)
    http://www.min-mave.dk/foraeldregrup...ad-2053768.htm

    Her er det godt nok et DIY rygstykke, men måske det på et tidspunkt kan være nyttigt?
    http://kreativepips.blogspot.dk/2012_03_01_archive.html

    Og så kommer jeg til at tænke på... Vi har Leanderstole til vore piger. Der starter man med, at de sidder på den lille plade/har den store til fødderne og senere bytter man så om. Kan det være noget lignende, der gør, at puden virker for stor nu?
    Det er desværre ikke magen til den i det øverste link... Der kan i hvert fald ikke komme sådan en 'slids' op i hynden i følge mønsteret, så måske den er modificeret en smule eller efter et helt andet mønster??

    Men tak for linket til diy'en ;) måske ryglænet er ligeså besværligt at komme igang med ;) haha

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Nej, jeg så også godt slidsen, men prøv at se, hvor langt sædet rager ud bagved. Måske det er problematikken omkring skift mellem stor og lille plade (som jeg skrev om før), der gør det nødvendigt med en meget lang pude?

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg faldt lige over et andet billede, vist nok af originalhynden. Bemærk, at den har et "opslag", som siddepladen går ind i foran. Kan det være det, de 10 cm skal bruges til?

    http://www.skandic.de/fr/STOKKE-TRIP...6bd7361ad2ea2f

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •