Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Koral og mintgrønne blomster

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Koral og mintgrønne blomster

    Hej. Min datter skal giftes t august. Hun vil gerne have blomster i koral og mintfarvede. Nogen ideer ?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Sep 2007
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    92
    Nogle blomster tager farve af det vand, de står i. Du kunne jo forsøge med frugtfarve og maguritter.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Da vores barnebarn blev døbt havde de hvide gerberaer (eller hvordan det nu staves) været en tur i blå bolchefarve.
    Det gav et utrolig flot resultat.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Tak - men ....

    Tak for de to forslag. Er der ingen andre blomsterkyndige her i forummet som kan hjælpe? Jeg kan huske at min mor blomster til en vase der hed Koralgrene, noge stængler med med små koralfarvede klokkeagtige blomster på, men jeg kan ikke finde dem på nettet med det navn. Der kommer kun nogle de? koraller op som er på havets bund. Er der nogle blomster som er koralfarvede man kan plante og/ell så? Tænker hen i asters ell påfugleblomster ell lignende?
    Kan intet finde som sagt men må se at få sået hvis jeg skal nå det
    Tak. Vh

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Koral gren findes det er ikke så længe siden jeg har set dem i en buket; men mint farvet .......tænker kan det være forårs grønt eller måske lysegrønt
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tillykke med det kommende bryllup

    Det er en ret vanskelig opgave du er ude i - ikke mindst så få måneder før. Et sted med sommerblomsterfrø, finder du eksempelvis her: http://www.kerneliv.dk/da/57-sommerblomster eller her: http://www.albinusfro.dk/shop/sommer...rige-12c1.html som jeg har gode erfaringer med frø fra.

    Og så vil jeg ønske god jagt med at finde den rette kulør (Koralrød), for billeder er ikke det samme som at se i virkeligheden og ift lys og omgivelser. Koralgrene kender jeg ikke lige, men gætter på, at du skal have fat i en blomsterhandler...

    Ang. Mint, så vil jeg næsten give op på forhånd og istedet skynde mig at eksperimentere med frugtfarve.

    Personligt ville jeg vejlede hende over i laksetoner og limegrøn istedet, da det giver dig større muligheder for at finde blomster
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    10 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Læs her

    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Koral gren findes det er ikke så længe siden jeg har set dem i en buket; men mint farvet .......tænker kan det være forårs grønt eller måske lysegrønt

    Har du nogen ide om hvad de så kan hedde? Jeg kan ikke finde en blomst der hedder koralgren på nettet. Nogen som kan hjælpe ?

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    nette strik Gæst
    Brændende kærlighed koraltop ville være oplagt http://www.boligen-i-blomst.dk/pages...s/side3-6.html
    den mint er nok sværere at fine. uden at det er en der skal farves. http://mange-gode-raad.dk/raad/husho...barnedaab.html leg lidt med det, held og lykke, og husk at lave os se resultatet.

    husk blomster kan skæres af planten og bindes i buket.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •