Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: hjælp til uld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110

    hjælp til uld

    Jeg har fået en masse uld som er lige klippet og noget fra sidste år det virker som om det er i fin stand. Nu spørger jeg jer dygtige til uld, kan man få det vasket og kartet noget sted nær fyn, evt. spundet. For mig er det lidt uoverskueligt at vaske uld fra ca. 9 får, jeg kunne godt tænke mig at bruge noget til at filte med. Er det dyrt at få det gjort? Håber at få svar fra jer Mange hilsner vibeke skau

  2. #2
    Ulla P Gæst
    Hjelholt uldspinderi (det ligger mellem Svendborg og Nyborg - lige ved landevejen.)
    De tager ind fra private - prøv dér.
    De har osse en hjemmeside.
    Fortæl endelig, når du finder "på noget".
    http://www.hjelholt.dk/

  3. #3
    Hjørdis Jensen Gæst
    Ps. Der står på hjemmesiden at de tar' minimum 10 kg.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nogen karterier tager bare i mod ulden, og så får man x antal kilo tilbage, og man kan så ikke regne med at det er ens eget.

    Jeg bruger http://www.enuldenaffaere.dk/ men det er jo på Sjælland..
    men skriv en PB til renee som har enuldenaffærer, og som er medlem herinde, hun kan måske anbefale nogen på Fyn.
    Priser kan du se på det link forven.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110

    uld.

    Tusind tak for de gode svar. Jeg vil nok prøve den på fyn, jeg må så igang med at rense og sortere ulden og så have gang i badevægten for at se om jeg har 10 kilo. Der er en masse sort uld så resultatet er jo nok en grå farve. Det var vel nok dejlig at høre fra jer alle da man jo er lost uden. I vil hører nærmere når jeg får gjort noget ved det. Mange hilsner fra Vibeke Skau.

  6. #6
    Ulla P Gæst
    Super - rigtig god fornøjelse - jeg glæder mig til at høre mere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Citat Oprindeligt indsendt af vibeke skau Se meddelelser
    Tusind tak for de gode svar. Jeg vil nok prøve den på fyn, jeg må så igang med at rense og sortere ulden og så have gang i badevægten for at se om jeg har 10 kilo.

    Jeg mener Hjelholt ville være behjælpeligt med at sælge dig noget uld for at supplere op til 10 kg. og du kan få nogle flotte farver på grå karteflor.Venligst Renee

  8. #8
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det lyder jo som en god ide - sådan forstår man det bare ikke når man læser siden !

  9. #9
    Ulla P Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hjørdis Jensen Se meddelelser
    Det lyder jo som en god ide - sådan forstår man det bare ikke når man læser siden !
    Det er rare mennesker at snakke med, så det er vist gennem snakken, man får 'særaftaler' til at passe ind i puslespillet - sært nok er der ikke noget uldent ved dén uldne affære.

    Jeg har indtryk af, at man osse kan lave uldne aftaler med Renee -

  10. #10
    Hjørdis Jensen Gæst
    Jeg fik lige et nyhedsbrev om at det er International strikkedag d. 9 juni, som man fejrer på forskellig vis rundt omkring, bla. a. ved at lufte strikketøjet, og nogle mødes forskellige steder !

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •