Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Alpaca Silk fra Hjertegarn

  1. #1
    ilj Gæst

    Alpaca Silk fra Hjertegarn

    Hej
    Jeg skal til at strikke en vintage-cardigan fra bogen "Glamour Strik" s 60. Jeg ville gerne i gang med den nu, men garnbutikken havde ikke det foreslåede garn (Pure Wool 4ply") fra Rowan, så jeg købte ovenstående i stedet for.
    Nu er jeg så kommet i tvivl om, hvorvidt det er noget godt garn til en cardigan, der ikke skal være tung og "massiv", men let og falde pænt, idet der er bløde læg på forstykkerne.
    Er der nogen af jer, der har erfaring med dette garn? (Det er rimelig dyrt, så jeg vil helst ikke ende med et fejlkøb, og det kan jo byttes)

  2. #2
    nette strik Gæst
    Har du set at det er her til en god pris. http://uldstedet.dk/tilbud-55/rowan-...4ply-4558.html Til den pris blevJeg fristet til at købe noget, men øv til at der kun er 2 farver tilbage.

    http://www.stofogsy.dk/Garn/Rowan-ga...ool-4-ply.html

  3. #3
    ilj Gæst
    Hej Nette
    Ja, jeg havde set, at det var på tilbud, men også at det kun var i 2 farver. Jeg var fristet til at købe den brune, men jeg er ikke glad for at købe garn på nettet, idet jeg har erfaring for, at farven ikke altid er den "rigtige" - jeg er fx ikkevild med klare farver, vil helst have dem i støvede nuancer og det er ikke altid let at se på skærmbilleder.
    Jeg tror, at jeg går i gang med det første nøgle, og ser så, hvordan det arter sig. Ellers må jeg se om datteren måske kan kigge på garnet for mig. Hun bor i Vendersgade, og det er vist der, at garnet er på tilbud - eller de forhandler det i hvert fald i garnbutikken i den gade. På nettet ser det ikke ud til, at der er nogen her i trekantsområdet, der forhandler det. Det lyder ellers som om det er et lækkert garn.

  4. #4
    ilj Gæst
    Ja, nu har jeg været nede at bytte Alpaca Silk, som jeg havde købt i en meget mørkegrå farve. Det var hundedyrt, og da jeg var kommet halvvejs gennem det første nøgle var mine hænder kulsorte!! I butikken mente de, at det var væk efter første vask, men det tør jeg ikke tro på, da afsmitningen var gevaldig. Har nu byttet til noget andet, som jeg er ved at strikke en prøve af, men det bliver vist svært at få garn, der passer med opskriften (som heller ikke er helt let at forstå!!)
    Nå, nogle vil mene, at jeg står over for nogle udfordringer, mens andre vil sige, at jeg har nogle problemer forude :-)
    Jeg prøver videre, for modellen er bare så pæn.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141
    Hej,
    Du kunne måske bruge Mini Duet fra Sandnes Garn.
    Det er 55% bomuld 45% uld og har en løbelængde på 175 m/50 g.
    Strikkefastheden er angivet til 27 m/10 cm p 3.
    Jeg synes det er et rigtig lækkert garn både at strikke med og have på.

  6. #6
    ilj Gæst
    Ja, det ligger da meget tæt på det, jeg leder efter. Jeg afventer lige datterens tilbagemelding fra butikken i Vendersgade, og hvis det ikke lykkes,så vil jeg kigge nærmere på det garn, du nævner.
    Tak fordi du tog dig tid til at svare.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •