Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 51

Emner: Værd at vide om dobbeltstrik

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Super flot halstørklæde! Glæder mig til at se mere! : )

  2. #32
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af BeNi Se meddelelser
    Super flot halstørklæde! Glæder mig til at se mere! : )

    tak, tak, det er spændende med langsommelig strik.

    jeg har slå et op til en hue med to mønster,

    Katte motiv på den ene side og tern 2 x 2 masker på den ANDEN SIDE, og det er her det nu driller mig, jeg er næsten der hvor jeg skal til at tage ind. og har regnet lidt.

    jeg har 72 m, hvis jeg strikker 6 r, derefter 2 sammen,( på begge sidder) gentag. 3 omg uden indtagninger, og fortsætter til der er 18 m tilbage.


    hvordag vil det komme til at se ud i tern???
    Vil det kunne gå op ??

    Jyden hjælp kan du se det for dig..???

    Det har jeg lidt svært ved lige at se for mig,

    PS. jeg strikker masker alm uden at dreje dem som han viser i videoen, men det bliver ikke helkt så pænt så jeg ellers plejer at strikke, det er så også oppillet garn jeg strikker af, så det gør jo også sit til at det bliver lidt ujævnt.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Tænke, tænke, tænke... Gruble, gruble, gruble...

    72/8= 9 indtagninger (hvis jeg forstår dig ret, at du har 72 m pr. side)
    Det duer ikke, for så vil du ende med ulige antal masker, tænker jeg sådan umiddelbart.
    Eksempel: Efter første omgang med indtagninger har du 72-9=63 masker tilbage, det går ikke op med 2.

    Du er nok nødt til at have et lige antal indtagninger pr. runde. Tror jeg... ;o)

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Nå ja, og så skal du tage ind for hver 2., 4. eller 8. runde, hvis du ikke vil gøre det unødigt svært for dig selv. ;D
    Men det er vist også det, du har tænkt dig.

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Men under alle omstændigheder kommer du jo til at skære ned på antal "tern", og hvordan skal det så ske?

    Kan du evt. ændre mønsteret, når du begynder at tage ind, så det i stedet bliver felter á 1 maske hver? Så er du helt uafhængig af, om det passer med rækkerne inden. Til gengæld skal du tage 2 masker ind ad gangen, så du fjerner en maske af hver farve.

  6. #36
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Tænke, tænke, tænke... Gruble, gruble, gruble...

    72/8= 9 indtagninger (hvis jeg forstår dig ret, at du har 72 m pr. side)Ja
    Det duer ikke, for så vil du ende med ulige antal masker, tænker jeg sådan umiddelbart.
    Eksempel: Efter første omgang med indtagninger har du 72-9=63 masker tilbage, det går ikke op med 2.det behøver jo ikke være deleligt med to. Det går fint, næste indtagning , 5 m i mellem indtagninger. derefter 3 omg. uden undtagning, for at huen ikke bliver for spids.

    Du er nok nødt til at have et lige antal indtagninger pr. runde. Tror jeg... ;o)

    Det var nu heller ikke det jeg havde problemer med, men mere hvordan mønsteret i mit tern, ville komme til at gå op.

    jeg strikker tern med 2 x 2 m , hvordan det vil blive forskudt med denne indtagning.??
    på den anden side vil jeg blot lave det ensfarvet.

    mine tern er lidt i stil med den hue jeg linkede til. hun har blot 3 farver med, det vil jeg også prøve, men nu skal jeg lige have denne færdig først.

  7. #37
    nette strik Gæst
    Tager lige et foto. kommer snart......
    strikket og hakket 002.jpg


    ved indtagninger kommer der jo uorden i ternene- det er det jeg ikke lige kan regne ud....

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg prøvede simpelthen at tegne det, og jeg kunne ikke få det til at gå op. Måske kan du tage ind skiftevis mod venstre og højre...? Så blive nogle tern langsomt udfasede, mens de øvrige fortsætter deres sædvanlige mønster.

  9. #39
    nette strik Gæst
    Tak, det giver mig grå hår lige nu, jeg kan ikke lige g r e j e den, lige nu.

    måske jeg bare skal vente til jeg skal tage ind og så p r ø v e mig frem...
    jeg leger videre...

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    måske jeg bare skal vente til jeg skal tage ind og så p r ø v e mig frem...
    Det tror jeg er en god idé.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •