Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 51

Emner: Værd at vide om dobbeltstrik

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Er det et nyt Rokke banner, du er ved at strikke, Nette?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    nette strik Gæst
    Ja, lidt reklame for rokken er vel altid ayyyy..

  3. #23
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Mon ikke vi kan få overtalt Hundeuld til at oprette en "synes godt om"-knap? ;o)
    Pas nu på ikke at blive i tænkeboksen for længe. Jeg glæder mig sådan til at se dine resultater.

    Jeg har selv tænkt på en hue, der har girafmønster (gul/brun) på indersiden og giraffer (figurer) på ydersiden. Men jeg kan ikke finde diagrammer til de to ting (fx fra korssting).
    Her tror jeg du kan finde din giraf http://www.ravelry.com/patterns/sour...loads/patterns på side 3
    der er i hvert fald mange jeg vil/kan bruge, hvorfor har døgnet ikke dobbelt så mange timer.

    http://www.ravelry.com/patterns/libr...ffe-face-chart

  4. #24
    nette strik Gæst
    Mortion for hjernecellerne..
    Halstørklædet vokser.
    Det er ret sjovt at strikke two pattern double knit, jeg er ikke klar over om det har et dansk navn....

    strikket og hakket 001.jpg

    strikket og hakket 002.jpg

    strikket og hakket 005.jpg
    her er der W på den ene side og tern på den anden side.

    alm, dobbelt strik vil jo have samme mønster på begge sidder, blot spejlvendt, dette har 2 forskellige mønster med strikket samtidig.

    Ikke just tv strik, men rigtigt sjovt kan kun anbefale den øvede strikker at prøve det.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Ej, hvor er det bare blevet godt, Nette!
    Men ja, tosidet dobbeltstrik kræver, at man har en tunge, man kan holde lige i munden. :D

    Tilføjelse: Egentlig noget sludder at kalde det tosidet - det er dobbeltstrik jo altid. Hmmm... tomønsterdobbeltstrik? Nej, vel?!!! ;o) Vi må i tænkeboks!

  6. #26
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Ej, hvor er det bare blevet godt, Nette!
    Men ja, tosidet dobbeltstrik kræver, at man har en tunge, man kan holde lige i munden. :D

    Tilføjelse: Egentlig noget sludder at kalde det tosidet - det er dobbeltstrik jo altid. Hmmm... tomønsterdobbeltstrik? Nej, vel?!!! ;o) Vi må i tænkeboks!
    Ja... two pattern double knit

    det må vist hedde to mønstret dobbelt strik... men jeg kan nu ikke finde noget nogen stder der hedder sådan på dansk..
    hvis der er nogen der finde det rigtig ord. vil jeg meget gerne læse om det.

    når men jeg har fået mit two pattern double knit halstørklæde færdig, mangler blot at hæfte ender vaske og foto.


    Hvordan går det med din hue, ??
    har du så meget på pindene at vi må se???

    tror jeg vil slå op til en hue i dag. er sat over, og har fri til kl. 16
    Sidst redigeret af nette strik : 22-04-2013 kl. 10:12 Årsag: tastefejl

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jamen, jeg mangler stadig opskriften på Four Winds-huen (biblioteket skulle lige have bogen hjem, og der var ca. 1½ måneds ventetid). Imens har jeg noget billigt garn, jeg strikker en hue af med et rensdyrmotiv fra Drops.

    Det er bare en "kladde" til at øve mig på. Jeg har slået op, så det passede med X antal rapporter og er så gået igang.

    Og godt det samme, for da jeg lagde det fra mig i aftes, opdagede jeg en fejl. Desværre af den slags, hvor der er ens farve på begge sider, hvor det skulle være forskellige (altså er der for meget af det ene garn og for lidt af det andet).

    Jeg må se, om jeg kan justere det manglende/overskydende garn rundt i resten af strikketøjet, så det kan blive rettet. Havde det dog bare været en ombytningsfejl, så havde det været noget nemmere.

    Billeder... Tjo, men det må vente til i aften. ;o)

  8. #28
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Jamen, jeg mangler stadig opskriften på Four Winds-huen (biblioteket skulle lige have bogen hjem, og der var ca. 1½ måneds ventetid). Imens har jeg noget billigt garn, jeg strikker en hue af med et rensdyrmotiv fra Drops. Ja, det skev du forleden, opskriften kan købes ret billig, hvis jeg husker rigtigt ca 35 kr.

    Det er bare en "kladde" til at øve mig på. Jeg har slået op, så det passede med X antal rapporter og er så gået igang.

    Og godt det samme, for da jeg lagde det fra mig i aftes, opdagede jeg en fejl. Desværre af den slags, hvor der er ens farve på begge sider, hvor det skulle være forskellige (altså er der for meget af det ene garn og for lidt af det andet). ja, det er med at være obs hele tiden, ikke noget med at slå hjerner på fri hjul. som du selv skrev tungen lige i munden og så der ud ad.... god fornøjelse.

    jeg er grebet af det lige nu, strikke så snart det er muligt, men hvis der er andre tilstede og snakken går, kan det godt være svært at holde tungen.......

    Jeg må se, om jeg kan justere det manglende/overskydende garn rundt i resten af strikketøjet, så det kan blive rettet. Havde det dog bare været en ombytningsfejl, så havde det været noget nemmere.

    Billeder... Tjo, men det må vente til i aften. ;o)

  9. #29
    nette strik Gæst
    Prøve kluden i to mønsteret db strik "Rokken halstørklædet" blev færdigt igår.
    strikket og hakket 025.jpg

    strikket og hakket 026.jpg

    strikket og hakket 022.jpg

    strikket og hakket 023.jpg

    strikket og hakket 027.jpg
    Jo, det er det samme halstørklæde, se hvor forskelligt det tar sig ud, alt efter hvilken side der er op.

    http://www.youtube.com/watch?v=GQpsC1FKGrU

    http://www.youtube.com/watch?v=ZsF5ju7sWBE

    http://www.youtube.com/watch?v=9JxWPQilBxQ


    Spændende teknik han der har udviklet. jeg må prøv igen,

    ØVE ØVE ØVE, DET KRÆVER LIDT TÅLMODIGHED. ER DER IKKE FLERE DER TØR HOPPE MED HER I DENNE TRÅD.???
    denne gang en hue, så skal der prøves at strikke rundt og uha, indtagningerne, dem tør jeg slet ikke tænke på. men det kommer vel hen ad vejen, nu skal der slås masker op, igen i reste garn til varmstuestrik.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Sikke et sødt halstørklæde, Nette. Er det 2 katte, du har i den anden ende?

    Det er sjovt med den hue. Man skulle ikke tro, at det er den samme hue.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •