Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 51

Emner: Værd at vide om dobbeltstrik

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432

    Værd at vide om dobbeltstrik

    Nette strik og jeg er vist kommet til at gået lidt amok i en anden tråd med en masse kommentarer og spørgsmål om dobbeltstrik.

    Det er især dobbeltstrik med forskellige sider, der fascinerer os (det tror jeg godt, jeg kan skrive, uden at have spurgt Nette, om hun også er... ). På engelsk kaldes det two pattern double knit eller non-reversible double knit.

    Så nu laver jeg en ny tråd, hvor alle, der er interesserede i den type dobbeltstrik, er velkomne til at komme med tips, tricks, gode links, spørgsmål osv.

    Kom hid, glade strikkere, og lad os få lavet en informativ og hjælpsom tråd. :)


    Jeg kan anbefale at google Alasdair Post-Quinn. Den mand har nærmest gudestatus på området. Hans blog finder du her: www.double-knitting.com eller en ældre blog: www.fallingblox.com.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg lægger ud med tips til at lave diagrammer til uens sider. :)

    Jeg fandt en tråd på ravelry, hvor der vises eksempler på, hvordan et diagram kan laves: http://www.ravelry.com/discuss/doubl...1807221/1-25#4.

    Derudover er der denne side: http://giftable.wordpress.com/2008/04/10/ama-gi/
    Her er der, hvad der ser ud til at være en god vejledning til at lave diagrammer.

    Nogen, der har andre vejledninger eller forklaringer?

  3. #3
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Nette strik og jeg er vist kommet til at gået lidt amok i en anden tråd med en masse kommentarer og spørgsmål om dobbeltstrik.

    Det er især dobbeltstrik med forskellige sider, der fascinerer os (det tror jeg godt, jeg kan skrive, uden at have spurgt Nette, om hun også er... ).Ja, jeg har slået op til et lille prøve halstørklæde med små bogstaver. På engelsk kaldes det two pattern double knit eller non-reversible double knit.

    Så nu laver jeg en ny tråd, hvor alle, der er interesserede i den type dobbeltstrik, er velkomne til at komme med tips, tricks, gode links, spørgsmål osv.

    Kom hid, glade strikkere, og lad få lavet en informativ og hjælpsom tråd. :)
    MANGLER DU STRIKKE UDFORDRING SOM KOM MED HER I DENNE TRÅD..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg mangler en "synes godt om-knap". :D
    Glæder mig til at se resultatet, Nette.

  5. #5
    nette strik Gæst
    Dette er måden jeg ser det i mit hoved, når jeg kigger på bogstaverne, som jeg strikker efter lige nu. ligger foto ind af min prøve når der er lidt flere pinde at vise frem.

    Fandt foto på den side du linker til
    http://images4.ravelrycache.com/uplo...85_medium2.JPG

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Kan du give en kort intro? Der er tre farver og nogle prikker?

  7. #7
    nette strik Gæst
    Tror prikker er vrang. uden = ret.


    og talene øverst, spejlvendt, mine er bogstaver, det prøver jeg om jeg kan klare i hovedet, uden at tegne diagram.
    det er ganske små nemme bogstaver, blot for at prøve det.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg TROR, det er således:

    Der er tale om frem-og-tilbage-strik, ikke rundt.

    Prikker: Som du siger, uden prik = den ene side (front mod stikkeren), med = den anden side (siden væk fra strikkeren).

    Farver: Grå = kantmaske, rød = primærfarven (motivet) på siden uden prik, blå = sekundærfarven.

    Rækkerne læses parvis i zig-zag-mønster: Nederste højre hjørne (r), feltet lige over (vr), andet felt i nederste række fra højre (r), feltet lige over (vr), tredje felt i nederste række fra højre (r), feltet lige over (vr) osv.

    Hvad siger du til det?

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •