Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Stramaj

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Stramaj

    Ja bare ordet stramaj så tænker jeg mange år tilbage også fordi i går på hoved depotet var der et halvfærdig billed af et zebrahoved i stramaj, så fløj tankerne til dengang jeg var elev i Elkærs broderiforretning i Esbjerg 1964erne 2008_.jpg (Billedet er ikke derfra )men hold da op hvor har jeg mange gange stået der og fundet farver frem til folk broderi.

    Er der nogen der broder stramaj i dag, eller er det et "glemt" håndarbejde.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Åhja, det var dengang :-)

    Jeg har ikke lavet ret meget på stamaj - men broderet mange af Eva Rosenstands ting på hørlærred.

    Hvert år på campingpladsen, ser jeg er noget ældre herre sidde udenfor vognen sammen med hunden og hygge sig med stramajbroderi.
    Han broderer store billeder, som bliver indrammet og de bliver solgt til en anden campist (tysker) der kommer en lang weekend et par gange om året.
    Jeg har flere gange forsøgt at få lov til at putte ham ind i kameraet, men nej - jeg må gerne fotografere hunden, og kun den :-)
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    nette strik Gæst
    Fru zippe er på mode. Sjov og ny tænkning. http://www.fruzippe.dk/

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Spændende ting - tak for link Nette
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #5
    nette strik Gæst
    Ja prøv at kikke puder. mange i min smag...


    der er også bil puder som i gl dage. http://www.fruzippe.dk/fruzippe.aspx?id=1

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Jeg har lavet nogle få stramaj/broderier (hvad er forskellen?) jeg fandt denne halvfærdige en på et genbrug sidste år den kunne jeg altså ikke stå for kan godt lide den er holdr i sort, hvid og grå nuancer,der er mønster og garn med og jeg gav 20 eller 25kr for det hele, jeg ved ikke hvornår jeg får den lavet, dem jeg har lavet var i grovere "stof" så man kunne se de huller man skulle sy i, denne her er noget svære for der skal man hvis tælle sig frem ol?
    Jeg er vild med de høns der på de puder du henviser til nete strik
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •