Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Mini-stempler søges

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Mini-stempler søges

    Jeg plejer egentlig, at kunne Google mig frem til det meste, men jeg er simpelthen stødt ind i en mur, når det kommer til min søgen efter mini-stempler.

    Ja, nu er det jo ikke fordi, at jeg ikke kan finde links til mini-stempler, MEN jeg kan skutte finde nogle med de motiver, som jeg ønsker.
    Jeg kunne godt tænke mig, at finde nogle mini-stempler med "Krea-motiver" - dvs. garnnøgler, hæklenål, strikkepinde, saks (kan dog godt findes) osv.

    Det tætteste jeg er kommet, er disse stempler, men de er jo solgt til anden side, og siden at de er håndlavede, så koster de jo nok en hel eller halv bondegård.

    Så jeg vil høre, om der er nogen herinde, der ved hvor man kan få fat i sådan en slags stempler. (Og de skal helst være så små, at trykket kun fylder ca. 1 cm)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Kan du ikke lave en kopi med papir, tage nogle viskelæder, og skære motiv, som godt, som man kan?

    Derefter kan man jo lime en korkprop på viskelæder/motiv.
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Der er nogle her: http://www.rubberstamptapestry.com/s...lts.asp?cat=46

    - Men om de "Tiny" er små nok, har jeg ikke lige styr på. 3/8-inch brede siger mig ikke så meget
    Mvh
    Salvia

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af supersine669 Se meddelelser
    Kan du ikke lave en kopi med papir, tage nogle viskelæder, og skære motiv, som godt, som man kan?

    Derefter kan man jo lime en korkprop på viskelæder/motiv.
    Jo, har da tænkt tanken.
    Meeeeeeen...så skal jeg investere i linoleums-udskærer sæt (som jeg heller ikke rigtigt kan finde her i DK), og en masse andet udstyr = udgift på monster mange penge.

    Og viskelæder-stempler er ikke særligt holdbare i længden (har jeg læst mig frem til) Og når jeg ikke har lavet stempler før, så er det nok dumt at kaste sig ud i at lave mini-stempler som det første.

    OG sidst men ikke mindst - jeg GIDER ikke lave det selv (dovenskaben længe leve) - så det ville jo være skønt (og billigere), hvis arbejdet var gjort for mig i forvejen.

    Men det er da ved gud også besynderligt, at man kan få i tusindevis af forskellige stempler, med mange af de samme motiver. Men garn og andre krea-symboler, DÉT er svært at opstøve
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Salvia Se meddelelser
    Der er nogle her: http://www.rubberstamptapestry.com/s...lts.asp?cat=46

    - Men om de "Tiny" er små nok, har jeg ikke lige styr på. 3/8-inch brede siger mig ikke så meget
    Tak Salvia...har haft kig på den side, men synes ikke rigtigt, at der var noget. Kun en knap, og den var ærligt talt ikke særligt pæn (og så er det vist nemmere, at tage en rigtig knap, og bruge som stempel)

    Og så kan jeg lige som bonus-info lige fortælle, at hvis man har et skønt målebånd fra Tiger-bix, så er der cm mål på den ene side, og inch mål på den anden...og så er det bare at tælle sig frem
    Så det jeg har talt mig frem til mht 3/8 inch, det er, at det faktisk svarer nogenlunde til 1 cm...så det var det rigtige mål du linkede til
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Jo, har da tænkt tanken.
    Meeeeeeen...så skal jeg investere i linoleums-udskærer sæt (som jeg heller ikke rigtigt kan finde her i DK), og en masse andet udstyr = udgift på monster mange penge.

    Og viskelæder-stempler er ikke særligt holdbare i længden (har jeg læst mig frem til) Og når jeg ikke har lavet stempler før, så er det nok dumt at kaste sig ud i at lave mini-stempler som det første.

    OG sidst men ikke mindst - jeg GIDER ikke lave det selv (dovenskaben længe leve) - så det ville jo være skønt (og billigere), hvis arbejdet var gjort for mig i forvejen.

    Men det er da ved gud også besynderligt, at man kan få i tusindevis af forskellige stempler, med mange af de samme motiver. Men garn og andre krea-symboler, DÉT er svært at opstøve
    Vi ligner vist hinanden temmelig meget LOOOOL. Jeg har også MASSER af ideer - er bare ikke god til at afprøve dem
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2011
    Geografisk sted
    Greve
    Indlæg
    192
    Her er der nogle fine knapper, men ved ikke om det er rigtige stempler...

    http://creativ-papir.dk/shop/catalog...9039a324934ad7

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af supersine669 Se meddelelser
    Vi ligner vist hinanden temmelig meget LOOOOL. Jeg har også MASSER af ideer - er bare ikke god til at afprøve dem
    Hæ hæ...ja, somme tider får dovenskaben overtaget
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Flittige hænder Se meddelelser
    Her er der nogle fine knapper, men ved ikke om det er rigtige stempler...

    http://creativ-papir.dk/shop/catalog...9039a324934ad7
    Desværre ser de ud til at være for store...men SUPER link, for det er da en skøn side, som jeg ikke er stødt på før...tak for det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg har ENDELIG fundet noget, som ser ud til at kunne bruges. Som altid var Etsy min redning (fandt det dog ved et tilfælde...for jeg HAVDE selvfølgelig søgt på Etsy i forvejen)

    MEN jeg synes nu stadig, at det er sært, at "krea-ting" ikke bliver brugt som motiver på stempler
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •