Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Diagramhækling

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    Diagramhækling

    Nu har jeg igen brug for lidt hjælp. Jeg er blevet bidt af en hæklebille tror jeg og jeg fandt denne http://chisako3.exblog.jp/iv/detail/...33_1516425.jpg
    Jeg kan godt hækle efter diagrammer lader det til - for de andre jeg har forsøgt mig med har jeg ikke problemer med men denne her. Jeg forstår ikke hvor jeg skal starte. De andre jeg har prøvet med har været fiirkantede eller runde og det er jo "let" nok at gennemskue hvor man er på vej hen men her er jeg altså fortabt.

    Når jeg læser om hvordan man gør så skal jeg starte ved den sorte pil. Men jeg skal også starte fra neden og hækle fra højre mod venstre. Og det kan jeg da slet ikke få til at stemme med billedet. Og sådan er det generel med de her motiver der ikke er hæklet frem og tilbage eller rundt og rundt. Der er jo allerede 1000 andre jeg også vil lave men jeg støder på samme problem.

    Her feks: http://chisako3.exblog.jp/9657917/ Der er to pile. Og hvis jeg starter nedefra læser jeg det som om jeg skal starte på 2 række?

    Nogen der kan gøre det mere gennemskueligt for mig?
    Zuzzan

  2. #2
    cubik Gæst
    Det første diagram: Du skal lave de 2 cirkler først og derefter lave midterpartiet, startende ved pilen. Det hjællper at vende diagrammet på hovedet.

    2. diagram: prinsesse motiv. Du skal blot starte med cirklen i kroppen (den hvide pil) og arbejde nedefter. Derefterr lave hovedet sluttende ved den sorte pil der. Blonden nederst på kjolen startes ved den nederste sorte pil.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    Det første diagram: Du skal lave de 2 cirkler først og derefter lave midterpartiet, startende ved pilen. Det hjællper at vende diagrammet på hovedet.

    Så jeg starter med de tre spidser forneden? For det har jeg gjort og det ser ud til at fungere. Men god pointe at jeg lige skal have lavet hjulene først. Det er jo prinsessens karet og den vender allerede på hovedet så derfor er jeg startet i "bunden" med de tre spidser.

    2. diagram: prinsesse motiv. Du skal blot starte med cirklen i kroppen (den hvide pil) og arbejde nedefter. Derefterr lave hovedet sluttende ved den sorte pil der. Blonden nederst på kjolen startes ved den nederste sorte pil.


    Den havde jeg ikke luret. Tak for det. Jeg vidste ikke der var forskel på de sorte og hvide pile. Jeg troede jo faktisk man startede ved de sorte. Men tak for hjælpen. Det kan være jeg vender tilbage men lige nu er jeg da kommet et stykke af vejen.


    Zuzzan

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    http://chisako3.exblog.jp/iv/detail/...3_19184931.jpg

    Det her kan jeg slet ikke gennemskue. Jeg tror jeg måske skal starte ved hovedet men det kunne vel også være benet. Hvordan kan man vide det hvis der ikke er en pil? Altså der er den sorte men den var slutpilen ikke?
    Zuzzan

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •