Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 44

Emner: Hjælp til vendestrik

  1. #21
    nette strik Gæst
    glæder mig at du nu er uden huller

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Mange tak nette strik og mange tak for din hjælp og store tålmodighed :-)

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Vil i mon hjælpe mig igen? De masker der skulle sættes i hvil, er sat på hver sin hjælpepind og i forlængelse af det sidst strikkede har jeg slået masker op og strikket det andet forstykke på. Derefter skal der strikkes lige op til arb måler 32 cm og der skal så lukkes masker af til ærmer og strikkes yderligere 10 cm. Synes bare 42 cm ialt lyder af rigtig meget til en str. 3 mdr. Jeg har prøvet at skimme andre opskrifter igennem, som dog ikke er samme model og der er målene noget andet..

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Som det ligger der mangler der stadig at blive strikket 17 cm, derefter skal der lukkes 8 masker 4 gange i hver side, strikkes yderligere 10 cm før stribekanten skal strikkes. Synes bare det er voldsomt meget der endnu mangler.. Har mest lyst til at pille det hele op, finde en anden opskrift men har dog ikke nogen og synes ikke jeg rigtig kan finde noget andet på nettet..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Jeg er ikke vant til at strikke børnetøj, så jeg tør ikke svare dig. Men jeg synes også, at den ser lidt stor ud til en baby. Men måske tager jeg fejl.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Hej strikkelene.
    Ja jeg synes også den ser temmelig stor ud af en str. 3 mdr at være.. Tænkte at det måtte være til en temmelig stor baby.
    Jeg har endda lavet en strikkeprøve før jeg gik igang med trøjen. Der skulle bruges 2 nøgler mørkelilla og 1 nøgle hver af de andre farver, men har næsten allerede brugt de 2 nøgler mørkelilla

  7. #27
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mettekorn Se meddelelser
    Som det ligger der mangler der stadig at blive strikket 17 cm, derefter skal der lukkes 8 masker 4 gange i hver side, strikkes yderligere 10 cm før stribekanten skal strikkes. Synes bare det er voldsomt meget der endnu mangler.. Har mest lyst til at pille det hele op, finde en anden opskrift men har dog ikke nogen og synes ikke jeg rigtig kan finde noget andet på nettet..

    Når arbejdet måler 32 cm lukkes af 8 masker 4 gange i den str. du strikker. det må være det du har glemt.

    de 32 cm er helt fra start.

  8. #28
    nette strik Gæst
    Må vi få et foto, hvor det er bredt helt ud i længde og cm mål lagt på. så vi kan se hvor 32 cm er.??
    det ville hjælpe mig, om jeg er på rette spor i at hjælpe dig.
    vent med at pille op til vi er sikker på det skal være sådan,,,,,


    (langt ud i fuld længde, ikke foldet som trøje.) forstår du hvad jeg mener

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Ja jeg forstår hvad du mener Nette, men jeg har allerede trevlet det ene forstykke op, men lige så snart jeg er der igen skal jeg nok sende et billede hvor det måler 32 cm. Undskyld jeg er så hurtig, men jeg blev bare hidsig over, at det igen var forkert

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28

    Hjælp til vendestrik

    Så har jeg til det måler 32 cm. Synes bare stadigvæk den ser noget stor ud af en str. 3 mdr. at være
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •