Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Ide til positionering af broderi

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77

    Ide til positionering af broderi

    Nogle af jer har måske set de smarte laser-bordlamper, som laver et kryds af lys på arbejdsbordet. De er en stor hjælp til præcis placering af stoffet i broderirammen, men koster spidsen af en jet-jager. Desuden fås ikke på vores side af Atlanten, så der kommer porto på fra USA, hvis man skulle finde på at købe den der.

    Jeg har nu netop indkøb en billig krydslaser til handy-brug på ebay og monteret den på min arkitektlampe med de medfølgende dobbelt-klæbende pads. Det fungerer fint og koster en brøkdel af prisen for den amerikanske lampe.

    Denne ide ville jeg lige dele med alle, der hygger sig med maskin-broderi.
    Mange hilsner
    Myre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Myre Se meddelelser
    Nogle af jer har måske set de smarte laser-bordlamper, som laver et kryds af lys på arbejdsbordet. De er en stor hjælp til præcis placering af stoffet i broderirammen, men koster spidsen af en jet-jager. Desuden fås ikke på vores side af Atlanten, så der kommer porto på fra USA, hvis man skulle finde på at købe den der.

    Jeg har nu netop indkøb en billig krydslaser til handy-brug på ebay og monteret den på min arkitektlampe med de medfølgende dobbelt-klæbende pads. Det fungerer fint og koster en brøkdel af prisen for den amerikanske lampe.

    Denne ide ville jeg lige dele med alle, der hygger sig med maskin-broderi.
    FOTO FOTO FOTO!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    FOTO FOTO FOTO!!!
    De kommer her. Billederne er tage ved dagslys og krydset kan kun lige anes i rammen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mange hilsner
    Myre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    smart idé.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    smart idé.
    Men nu spildt af penge, da det er lige så hurtig med skabelonerne der er til rammerne.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Men nu spildt af penge, da det er lige så hurtig med skabelonerne der er til rammerne.
    Ja, hvis du er meget øvet eller har fire hænder
    Mange hilsner
    Myre

  7. #7
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Myre Se meddelelser
    Ja, hvis du er meget øvet eller har fire hænder
    Her må jeg måske nok give dig ret. Jeg ligger skabelonen på stoffet og laver mærkerne, inden jeg sætter stoffet i rammen. Når mærkerne er på stoffet bruger jeg positioneringen på min broderimaskine. Øvelse øvelse kan man ikke få nok af heller ikke jeg.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Her må jeg måske nok give dig ret. Jeg ligger skabelonen på stoffet og laver mærkerne, inden jeg sætter stoffet i rammen. Når mærkerne er på stoffet bruger jeg positioneringen på min broderimaskine. Øvelse øvelse kan man ikke få nok af heller ikke jeg.
    Fidusen med lysstrålen bliver tydeligst efter, at du har fjernet skabelonen, og skal aligne mærker på stoffet med mærkerne på rammen. Når stoffet ligger oven på rammen, ser du ikke pilene længere. Så er det, at lysstrålen viser dig pilenes placering under stoffet. Det er lidt svært at forklare, men det er en stor hjælp. Du kan også bruge lysstrålen på stoffer, du ikke vil markere på. Så anbringer du bare en lille mærkat med et kryds, der hvor broderiet skal centreres. Mærkaten tager du af og du har ingen streger på stoffet.
    Mange hilsner
    Myre

  9. #9
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Myre Se meddelelser
    Fidusen med lysstrålen bliver tydeligst efter, at du har fjernet skabelonen, og skal aligne mærker på stoffet med mærkerne på rammen. Når stoffet ligger oven på rammen, ser du ikke pilene længere. Så er det, at lysstrålen viser dig pilenes placering under stoffet. Det er lidt svært at forklare, men det er en stor hjælp. Du kan også bruge lysstrålen på stoffer, du ikke vil markere på. Så anbringer du bare en lille mærkat med et kryds, der hvor broderiet skal centreres. Mærkaten tager du af og du har ingen streger på stoffet.
    Vi har jo alle forskellige måde at gøre tingene på. Du kan se her hvordan jeg gør det. Nu har jeg så lige en anden maskine men princippet er det samme.
    http://www.youtube.com/watch?v=-6hK5FafY90

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Jeg har nu dannet en word-fil, som passer nøjagtig over 18 mm runde etiketter Avery/Zweckform No. 3170 og som printer et kryds på hver etiket (samme princip som de Placement Stickers, der kan købes på hjemmesiden www.dzgns.com).

    Hvis nogen skulle være interesserede i filen, så send mig en PM.

    Kryds-stråle og kryds-etiketter erstatter tilsammen de hjælpestreger man ellers tegner på stoffet, for at placere en skabelon og stof korrekt i broderirammen. Jeg finder det selv meget behageligt at arbejde med.
    Mange hilsner
    Myre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •