Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Gøre snitmønster større

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2009
    Geografisk sted
    årre
    Indlæg
    106

    Gøre snitmønster større

    Jeg står og skal lave en galla/aftenkjole, en blanding af 2-3 kjoler jeg har fundet, toppen af kjolen skal jeg mikse sammen af lidt forskelligt men det grundlæggende mønster til overdelen er et gratismønster jeg har fundet på burda's hjemmeside, som jeg så selv har printet ud....
    Mønsteret er i størrelse 36, det kan mit kadaver bestemt!! ikke klemme sig i, men hvordan kan jeg nemmest lave dette større?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Havde de kun str. 38 til at ligge gratis? Og hva' størrelse skal den helst være i, så "kadaveret" kan være der
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Havde de kun str. 38 til at ligge gratis? Og hva' størrelse skal den helst være i, så "kadaveret" kan være der
    "kadaveret" Ja så kommer man jo til at tænke på noget helt andet

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    "kadaveret" Ja så kommer man jo til at tænke på noget helt andet
    He he he....min HELT uskyldsrene tankegang ka' SLET ikke finde ud af, hvad du mon tænker på
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2009
    Geografisk sted
    årre
    Indlæg
    106
    tsk tsk altså :P
    str. 36 var den eneste størrelse mønsteret var i ja, desværre :( det skal vist desværre helt op i en 42-44 :(
    Det er denne model, jeg vil bruge overdelen fra, undtagen stropperne, der skal et lille ærme på istedet

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Kan du lokkes til at linke til mønstret?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2009
    Geografisk sted
    årre
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Kan du lokkes til at linke til mønstret?
    det var da egentlig meningen at linket skulle have været med igår, hvor pokker blev det nu af... prøver da bare igen :D
    http://www.burdastyle.com/patterns/katjusha

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Æv, den er lidt sværere, fordi der er en masse indsnit at tage hensyn til. Og jeg er bestemt ikke skrædder eller syerske...men har da kunnet tilpasse de mønstre jeg har skullet bruge.

    Men normalt, så kan man dele et mønster op, ved at tegne en vandret streg og en lodret streg ned midt gennem mønstret. Klippe de fire dele ud, og så lægge dem ud med nogle centimeters mellemrum (dette er den ultranemme, og sandsynligvis sidder nogle og ryster på hovedet af mig nu) men den har funket for mig, de gange jeg har brugt den.

    Men når nu der er indsnit og jeg skal komme efter dig...så er det jo en lidt anden sag, for taljeindsnittet og buen til brystet, skal jo sidde lige i øjet. Men i billederne nedenunder mønstret, så er der da én af damerne/pigerne, der er en del større end en str. 36, og hun har da formået at bixe den sammen...prøv at høre hende, om hvad hun har gjort.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    7280 Sdr. Felding, Midtjylland
    Indlæg
    66
    Jeg vil foreslå dig, at tage en tur på biblioteket og bladre deres Burda blade igennem og se, om du enten kan finde en kjole eller top der ligner, med de små ærmer du gerne vil have, og i den rigtige størrelse.

    Da jeg selv syede var jeg en flittig bruger af biblioteket, og Burda bladene var mine favoritter.
    Jonna S. Petersen

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Man kan ikke bare selv lave den slaks mønster støre, jeg synes du skal købe dig et mønster som passer dig, når du skal have den til at sede helt koregt, der er en masse kosager som er lavet ud fra samme teknik som den du synes godt om, så afsted til en stofbutik og find et mønster der passer dig.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •