Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Lille tæppe i firkanter - problem

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    Lille tæppe i firkanter - problem

    Hej,

    Jeg har lige afsluttet et lille tæppe til en sød veninde som har født. Det er lavet i firkanter på 11x11 cm og syet på maskine. Når jeg syer i hånden over pap har jeg ikke de store problemer med at få det hele til at passe med sømme der skal ramme hinanden men det har været et problem denne gang. Jeg syede 11 strimler af 8 lapper og syede så de 11 strimler sammen. Langt hen ad vejen er mine sømme ved siden af hinanden men en del steder passer det ikke så godt. Og her er mit spørgsmål så: Hvordan får jeg det til at passe? Hvad kan jeg gøre anderledes når jeg syer? Jeg er ret nøjagtig i udklippet og lægger stofkanten til trykfodens kant så jeg hele tiden har samme sømrum men alligevel sker det her. Nogen der kan hjælpe? Jeg leder ikke efter en løsning der kan gøre det perfekt men jeg syntes altså at op til 1 cm er meget i skævhed.
    Zuzzan

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Når jeg har lavet de første strimler stryr jeg altid sømrumen og der efter setter jeg altid en knappe nål lige i de to sømrum som skal syes sammen og i slut og begyndelsen af stofbanen, så plejer jeg at kunne skuppe og trække det så det passer sammen. Og så har jeg både over og under trandspotør på min maskine så den ikke trækker det skævt.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2008
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    18
    Når jeg syr sådanne felter sammen, så stryger jeg altid sømrummet til hver sin side. Så når jeg lægger dem sammen, er det lige som om, at sømrummet falder i hak, og så bruger jeg altid godt med nåle til at holde sammen på det.
    Hilsen Lis

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Som du selv er inde på, så er det meget vigtigt, at være præsis når du klipper
    Desuden er det vigtigt at overholde sømrummet

    Når jeg laver sådan noget så sætter jeg en knappenål lige præcis der hvor jeg skal sy. Nålen går igennem begge stykker stof 1 cm fra kanten og lige der hvor de er syet sammen. Når jeg syr, så syr jeg over nålen uden at tage den ud inden jeg når dertil. På denne måde kan jeg få alle sømme til at mødes det samme sted, så det bliver pænt og ordentligt.

    Husk at lægge et billede op, når du er færdig med tæppet - jeg er nysgerrig!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    10000 tak for jeres tilbagemeldinger. Så ved jeg jo hvad der er gået galt. Jeg har ikke nålet noget sammen jeg bare siddet med det og passet det sammen efterhånden. Fantastisk. Så tør jeg godt gå i gang med et til.
    Zuzzan

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •