Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 14 af 18 FørsteFørste ... 4101112131415161718 SidsteSidste
Viser resultater 131 til 140 af 175

Emner: Februar:Hemmelig tæppeopskrifter.Hold på en hemmelighed, skriv ikke når I ved hvordan

  1. #131
    Tilmeldingsdato
    24 Apr 2012
    Geografisk sted
    Løsning
    Indlæg
    15
    Ha mønster til nr 4 er gennemskuet. Det tog sin tid

  2. #132
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    Hvor er du heldig
    Hilsen
    Lis

  3. #133
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Citat Oprindeligt indsendt af Lara Se meddelelser
    Jeg ved ikke med jer andre, men med hensyn til den svære firkant, så kan jeg trække de fladerne fra hinanden ude i siderne, altså, ude i begge sider er der hul igennem...forstår I hvad jeg mener? Skal det være sådan, eller har jeg lavet noget forkert? Jeg har på fornemmelsen, at man skal "hæfte" garnet på en eller anden måde hver gang man starter en ny pind, således at der ikke kommer den åbning jeg har fået, men jeg ved ikke...
    Jeg tror du har glemt at gøre som beskrevet i opskriften:

    Kant masker, vigtigt at der strikkes en ren kant, for at det ikke generer code aflæsningen.
    Næst sidste maske: på pinden, løft masken af som om den skulle strikkes vr, den tråd farve der passer til den sidste maske føres om på forsiden. Sidste maske: løft masken af som om den skulle strikkes vr, vend. Strik hvad masker og farver viser.

    Når jeg strikker på denne måde, så får jeg en fin ren kant der hænger sammen.

  4. #134
    Tilmeldingsdato
    21 May 2012
    Geografisk sted
    Torshavn
    Indlæg
    10
    Citat Oprindeligt indsendt af loerup Se meddelelser
    Altså altså, jeg kan slet ikke finde ud af at læse diagrammet til firkant nr 4, så hvis der er nogle der ligger med links til hvordan man gør ville jeg bliver glad.
    Jeg ved godt i ikke må fortælle om selve opskriften, men jeg leder efter noget der ligner så min hjerne kan forstå hvordan jeg læser mønsteret.

    Jeg har næsten strikket de første 16 pinde, men kan så ikke se hvordan jeg kommer videre derfra
    Jeg har tegnet diagrammet på ternet papir, så er det lettere at læse, men jeg ved ikke om det er en bestemt måde man skal strikke de på...jeg tror bare jeg strikker mønster på den ene side, og ensfarvet på den anden.

  5. #135
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lara Se meddelelser
    Jeg har tegnet diagrammet på ternet papir, så er det lettere at læse, men jeg ved ikke om det er en bestemt måde man skal strikke de på...jeg tror bare jeg strikker mønster på den ene side, og ensfarvet på den anden.
    jeg tror bare jeg strikker mønster på den ene side, og ensfarvet på den anden.
    Det kan ikke lade sig gøre::::

  6. #136
    Tilmeldingsdato
    19 Mar 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    30
    Jeg glæder mig til 1,marts, jeg tror jeg har misforstået det mønster på nr.4 Når jeg strikker det ligner det ikke noget som helst andet end det er på det stykke papir.men det er vel ikke sådan det skal se ud ??
    Jeg er meget spændt, man bliver bidt af det, men ingen lys er gået op endnu

  7. #137
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    Citat Oprindeligt indsendt af M. Andersen Se meddelelser
    Jeg tror du har glemt at gøre som beskrevet i opskriften:

    Kant masker, vigtigt at der strikkes en ren kant, for at det ikke generer code aflæsningen.
    Næst sidste maske: på pinden, løft masken af som om den skulle strikkes vr, den tråd farve der passer til den sidste maske føres om på forsiden. Sidste maske: løft masken af som om den skulle strikkes vr, vend. Strik hvad masker og farver viser.

    Når jeg strikker på denne måde, så får jeg en fin ren kant der hænger sammen.
    Jeg har også åbning i begge sider, men kan godt se jeg læser det forkert.

    vil nu gøre det rigtige resten af arbejdet.

  8. #138
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2012
    Geografisk sted
    vestsjælland
    Indlæg
    30
    Den svære firkant, HJÆLP.
    strikke teknikken har jeg fundet ud af, lyst på den ene side, mørkt på den anden side.
    Mønsteret, hmm, ved ikke hvad det skal ligne, meeeen det gør det i hvert fald ikke.

  9. #139
    Tilmeldingsdato
    17 Jan 2010
    Geografisk sted
    sønderborg
    Indlæg
    30
    ja det er til at få grå hår af . men så er det godt det er noget der hedder hårfarve.

  10. #140
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mosegris Se meddelelser
    ja det er til at få grå hår af . men så er det godt det er noget der hedder hårfarve.
    bruges også her til håret.


    menn det er nu godt at holde de små grå i gang. og det håber jeg at den firkant gør...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •