Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: Inge K - 2013

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Hvad strømperne angår, så forsøger jeg - inspireret af Hundeuld - at oparbejde en kasse med færdige strømper i familiens og venners skonumre, så jeg altid har en gave eller et naturalie som betalingsmiddel
    Det går kun middelgodt med det - en kombination af at jeg strikker for lidt og at der er mange om buddet
    ...jeg arbejder på sagen.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Hvis mine hjemmehæklede såler ikke er så gode i det lange løb, vil jeg nok ty til at købe filtsåler næste gang.[/QUOTE]

    Kunne man måske hækle sål af tykt hjemmespundet og filte det i vaskemaskine?
    Hvilken slags uld har du spundet af?
    Farven minder meget om en spelsau, som jeg kender godt

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg har spundet af gotlandsuld.
    Jeg tror fint det kan lade sig gøre at filte i vaskemaskinen. Kunsten bliver at ramme den rigtige størrelse. Både gotlands- og spelzauuld filter godt - de lange dækhår i spelzau-ulden vil gøre sålerne en hel del stærkere end af andre korthårede slags. Det kan man jo med fordel tage med i overvejelserne, tænker jeg.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg er så heldig at have en nisse, der er god til at bage i mit nærområde. Der kom en smsbesked om at, hvis jeg tabte et par kagedåser på adressen kunne jeg være heldig at få dem fyldt op
    Det var d. 2. december - samme dag som Drops havde en opskrift på grydelapper i deres julekalender. Nu skrev nissen at kagedåserne er fulde og grydelapperne er heldigvis også færdige, så skal der byttes....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •