Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 29

Emner: Missemor 2013 - nyt indlæg 117 - 19.12.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Missemor 2013 - nyt indlæg 117 - 19.12.

    Så må jeg hellere få oprettet en ny tråd for i år.

    Min ene svigerdatter ønskede sig trøjer og huer til drengene med mønster fra "forbrydelsen sweater", så jeg måtte på nettet og finde et billed, og prøve at tegne mønstret af. Det her er så resultatet.

    Trøje str. 6 år, trøje str. 1½ år, huer der passer til, barnevognssokker og dagplejeluffer str. 1½ år, og så ville mor'en også have en hue der matchede drengenes - og så med øreklapper
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der et par svøb færdige - de er dog til Kigkassen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg et par bestillingsarbejder færdige.

    En lækker trøje, str. S, og et sjal i skyggestrik. Det er første gang jeg har stiftet bekendtskab med det, sjovt at strikke, men det krævede lige lidt hjernevrid at få startet, for beskrivelsen med tekst og diagram passede ikke sammen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Ja nu har en jo fået lov til at gramse på begge dele og uf hvor var det lækkertFlot du fik knækket den kode når opskriften ikke var i orden

    Jeps, ternet papir - og så selv tegne de 26 rækker ind, der var beskrevet, og så fortsatte jeg bare mønstret, og sørme om ikke pind 280 svarede 100% til den der var beskrevet. Så yt med diagrammet

    Så hvis andre skal igang, har jeg mine egne notater, jeg gerne deler

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så har jeg vovet mig ud noget, jeg ellers ikke gør så meget i - papirklip.

    Gækkebreve til børnebørn og bonusbarnebarn.

    Jeg har klippet/skåret i silkepapir, for nogle dage siden lagde jeg vintergækker i pres - i dag var de tørre, så jeg har lagt een ovenpå gækkebrevet, til sidst har jeg lamineret dem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg prøvet at strikke et domino sjal efter opskriften i Familie Journalen - en noget mangelfuld opskrift, synes jeg - det er et bestillingsarbejde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så blev jeg endelig færdig med et sæt tøj til barnebarnets dukke. Det har været længe undervejs denne gang, for her er der for få timer i døgnet.
    Jeg har dog også fået strikket et par strømper til en kunde på mit arbejde, hans gamle strikkekone kunne ikke strikke mere, hun var kun 84 år men fik ikke taget billed af dem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg prøvet at hækle Kaj og Andrea, men er ikke helt tilfreds med den grønne farve. Jeg synes det er ret svært at finde de friske klare farver her i området, hvor jeg plejer at købe bomuldsgarn. Nogle gode tips til hvor jeg kan finde de klare farver?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det er da bare i orden Bedstemor

    BeNI, opskrifterne ligger her http://haandarbejdsom.blogspot.dk/20...il-deling.html men husk der er nogle restriktioner på, bl.a. må de færdige dukker ikke sælges.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Super fine Kaj og Andrea

    Frisk og klar grøn farve. Hvad dækker det lige ? (flaskegrøn, græsgrøn, limegrøn....)

    Tjaaa, hvad dækker det - den jeg har brugt er fra Kvickly, og er vel nærmest limegrøn, synes den er en anelse for lys til Kaj, men jeg kan jo læse at mange af Jer synes den er ok. Kaj er jo også lidt lysegrøn i det.

    De klare farver jeg efterlyser er f.eks. græsgrøn, koboltblå, solgul, pink, orange, turkis o.s.v. - altså lidt skrappe i farverne. Jeg synes de farver er bedst, når jeg hækler legetøj, der skal jo gerne være knald på farverne, så ungerne synes der er spændende

    Garnet iflg. opskriften er M&K Eco baby uld, og jeg kan godt se, at maskerne er lidt mere "åbne" i dem jeg har hæklet i forhold til billederne i opskriften, men vil gerne holde det i bomuld, så de kan vaskes.

    Jeg vil da lige tage et kig på det I foreslår

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •