Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Drillenissen er kommet til Sydsjælland - IGEN indlæg 8

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Drillenissen er kommet til Sydsjælland - IGEN indlæg 8

    I dag fik jeg tømt min postkasse for første gang i mange dage, da jeg stort set kun har været hjemme om natten de sidste par uger.

    Og minsanten om ikke der lå et skønt brev fra Drillenissen, med den skønneste "lap" i, lige noget for mig, der elsker at rumstere i mit køkken.

    Tusind tusind tak, det luner rigtig meget

    Nogle af Jer har nok hørt lidt om det, men min mand har været indlagt på Rigshospitalet, da han har fået GBS (Guillain Barre syndrom) i løbet af en nat. Han fejlede intet da han gik i seng den 4.1. om aftenen, og næste morgen, kunne han knapt få benene ud af sengen. Det er en sygdom hvor ens eget imumforsvar forinden har bekæmpet f.eks. en influenza, men efter at have bekæmpet syge celler, fortsætter med at "spise" nervebanerne. Det kan ende meget slemt med at det kan lamme hele kroppen, incl. åndedrættet, så respirator kan blive nødvendigt midlertidigt, men han er sluppet uden den, og kun med lammelser i højre side af ansigtet, der dog nu er på kraftig retur. Efter at have konsulteret både lægevagt og egen læge, blev han indlagt 10.1. på Næstved Sygehus, og overflyttet til Riget næste morgen. Her havde sygdommen udviklet sig så meget, at han ikke kunne bruge sine ben og knapt sine arme. På Riget samles de få tilfælde der er i Danmark om året, så de har den rigtige ekspertise derinde, så han kom hurtigt i behandling, og dag for dag er han blevet lidt bedre. Han er nu udskrevet, og så er det kun tiden der kan arbejde for ham, for han må ikke overbelaste nerver og muskler, hvis de skal have mulighed for at regenerere sig. Han kan nu selv gå rundt i vores hus, det går langsomt, men det går fremad. Hvornår han er tilbage på normalt niveau er uvist, men det kan tage fra 3 måneder til 3 år.

    Så det er ikke meget jeg har været her på Rokken i år, men håber snart der bliver lidt mere tid til det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2011
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    187
    Føj for en omgang , så dejligt at det går bedre med manden .
    Dejligt Drillenissen lige kom og gav dig lidt hygge

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Uhh hvor slemt. Godt at høre, at det går den rigtige vej.
    Det var dejligt Drillenissen lige netop fandt dig :-)
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Du milde moster. Skræmmende! Rigtig god bedring til din mand! Og et stort kram til dig
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ih dog....det lyder da rigtigt skræmmende. Dejligt at høre, at det går godt fremad - stort kram til dig
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    cubik Gæst
    Det var dog en grim omgang din mand har været igennem. Ønsker ham god bedring.

    Tillykke med din nye "lap".

  7. #7
    lenemormeinild Gæst
    Føj for en omgang med manden rigtig god bedring til ham og et kæmpe til dig knus lene

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Sørme om ikke der igen lå en lille hilsen fra Drillenissen i min postkasse

    Gad vide hvorfra den drillenisse ved, at jeg de sidste par dage har været godt gammeldaws snotforkølet, haft feber, hostet og hakket. Åbenbart så meget, at der i dag "gik hul på mig", som mine "søde" kollegaer sagde, da jeg fik blodnæse midt i alle regnskaberne. Heldigvis var der et par sodavandsis tilbage i firmaets fryser fra sommeren, så dem snuppede jeg begge to, for ½ time senere, var den gal igen.

    Så nu glæder jeg mig rigtig meget til foråret, så skal jeg nemlig finde det helt perfekte sted til mine rokke-valmuer

    Tusind tak, skønne drillenisse
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Sørme om ikke der igen lå en lille hilsen fra Drillenissen i min postkasse

    Gad vide hvorfra den drillenisse ved, at jeg de sidste par dage har været godt gammeldaws snotforkølet, haft feber, hostet og hakket. Åbenbart så meget, at der i dag "gik hul på mig", som mine "søde" kollegaer sagde, da jeg fik blodnæse midt i alle regnskaberne. Heldigvis var der et par sodavandsis tilbage i firmaets fryser fra sommeren, så dem snuppede jeg begge to, for ½ time senere, var den gal igen.

    Så nu glæder jeg mig rigtig meget til foråret, så skal jeg nemlig finde det helt perfekte sted til mine rokke-valmuer

    Tusind tak, skønne drillenisse
    Det bliver da et fantastisk blomster-år vi går i møde.
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  10. #10
    cubik Gæst
    Ej, hvor dejligt....der er nu heller ikke noget bedere end at finde overraskelser i postkassen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •