Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 34

Emner: Zep 2013

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Zep 2013

    Sad og nørklede med garnrester, hæklenål og perler i aftes. Det er så mit første færdige arbejde i år
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 04-01-2014 kl. 10:09
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Alle hjerters dag, 14. februar nærmer sig og hæklenålen har travlt indtil da Hvad synes I om disse, som skal foræres sammen med nogle lavendelfarvede til min fars kone imorgen?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å se nu bare her zep.jpghvad der kom med posten idag.
    næste gang jeg får tulipaner af gemalen, så ved jeg lige hvad de skal bruges til TAK kære Zep
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Har lavet lidt hjertestemning til Kyndelmissebordet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hjertesanserne001 Krammeren den første a.jpg

    Så er den første (cernitdukke) af Hjertesansefolket færdig. Han hedder "Krammeren den første". En værre spradebasse, som skulle have stramme bukser, der skinnede. Det fik han efter at have rodet en sæk med hengemt genbrugsstof igennem. Og aldrig så snart, han bukkede sig, så revnede de i rumpen. Dét må jeg se, hvad jeg kan gøre ved - forhåbentlig uden at stikke ham med nålen i rumpen, for han hyler sikkert højt. Og ud gik det i solskinnet, hvor han stillede op for fotografen flere steder - også i en potte i drivhuset.

    Hjertesanserne001 Krammeren den første b.jpg

    Lidt historie, som jeg skrev, da han dukkede op, om, hvem Hjertesansefolket er:

    Hjertesansefolket - hverdagens eventyrere

    I umindelige tider - ihvertfald så længe, jeg kan huske - har realister og grå mennesker lagt uhyre flid i at tilbagevise enhver eksistens af Julemanden og Nisser. Det er der intet nyt i. Hold selv øje i december. Jeg garanterer dig, at du vil opdage ganske megen modvilje og tvivl i disse menneskers øjne. Det er tydeligst i indkøbscentre, hvor eventyrlige væsener bliver misbrugt på det groveste til at få folk til at købe mere og mere og mere og endnu mere i jagten på den perfekte jul. Ja selv realisterne deltager i denne jagt. Og så kan man måske godt forstå deres tvivl.

    Men måske sidder du nu og kommer i tanke om barndommens Julemand. Dengang julen var magisk og du troede på den. Måske husker du den kriblende, jublende fornemmelse af noget rigtig godt i vente?! Og indimellem har du måske en fornemmelse af noget uforklarligt, om det så er jul eller ej. Jeg skal ikke bringe dig nogen forklaring eller fastslå, at realister og grå mennesker tager så inderligt fejl. Den opgave hører nærmere hverdagens eventyrere til. Et ubemærket folk, som du måske bor side om side med uden at vide det. Selv ikke realister og grå mennesker forsøger at mane dette folk i jorden.

    Kender du hjertesansen? Der er sådan noget som følesans og lugtesans. Der er hørelse og syn. Men mon ikke også, du kender hjertesansen? Det er den der uforklarlige følelse af noget meget, meget dejligt, som nærmest kan mærkes som noget varmt indeni. Noget varmt i hjertet. Næsten som barndommens jul. Og det er såmænd også mest til jul, at hjertesansen pludselig kan overmande en, selv en realist eller en af de grå mennesker, som bliver mødt med en uventet hjertelighed eller et minde. Da har en af hverdagens eventyrere, Hjertesansefolket været på besøg. De drømmer ikke om at redde verden, blot at bringe små uvurderlige glæder. Og de spilder ikke tiden på at vurdere, som du har fortjent det eller ej - alle har fortjent hjertesansens glæde.

    Da jeg idag sad og arbejdede med mit cernit, lagde en masse glæde og kærlighed i at forme og skabe et nyt, endnu ukendt væsen, dukkede et af Hjertesansefolket pludselig op. Jeg troede næsten ikke mine egne øjne. Jeg sad og tænkte på jul og hjertelighed efter at have set en smuk haveopstilling til den kommende jul hos Claus Dalby. Jeg tænkte på, at små røde æbler kunne være et smukt supplement til de dejlige lanterner og den hvide sne. Og vupti, så var han her! Det er ikke sådan, at du nu kan kigge på ham og derefter gå ud og spotte den første den bedste som en del af Hjertesansefolket. Fakta er, at de lever ubemærket inde i ganske almindelige mennesker og ikke nødvendigvis ligner hinanden. Men ham her, var jeg slet ikke i tvivl om. Nok er det februar og snart forår. Men han gav den der uforklarlige forventning om noget godt, da jeg fik øje på ham.

    Han og jeg vil inden jul selvfølgelig sørge for, at han er ordentlig påklædt og har fået hår og alt muligt. Og måske tænker du til den tid, at han virkelig ligner en nisse eller måske ligefrem Julemanden. Til det er der kun at sige, at så er det måske, fordi du i virkeligheden ville ønske, at han var en nisse eller Fader Jul, selvom du er voksen og måske endda realist. Sådan er jo netop hjertesansen. Nisser har iø spidse ører og Julemanden viser sig ikke på denne årstid ;)

    Hjertesanserne001 Krammeren den første c.jpg
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hjertesansefolket smager lige lidt på ordet og tænker lidt over det, læser din beretning, kan godt lide din tanke gang Zep
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mange takker

    Nu er Trolden Kalorius så sluppet fri i min have
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvor er han skøn :-)
    Hvor høj er han?

    Hvis han ikke gider være i din have - så kan jeg fortælle ham, hvor jeg bor.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have

    Jo han er bestemt hjemmegjort. Starten til ham ligger her: http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=898&page=8 og siden igår har jeg så lavet krop og syet tøj samt samlet ham

    Sjovt så mange haveinvitationer Kalorius høster hid og did
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Uha jeg var tæt på at påkalde mig en alfs vrede. Og det kommer der næppe noget godt ud af. Så jeg måtte sætte tempoet op i skrædderiet! Læsealfen ventede på sit tøj, så han kunne komme ud i solskinnet med bogen. Solen stod lavt, da det endelig skete og gengiver ikke helt hans strålende dress. Men han var tilfreds og I må nøjes
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •