Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 31

Emner: hvad betyder

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Måske det var nemmere bare at ringe til forhandleren, der står på opskriften.

  2. #12
    nette strik Gæst
    [QUOTE=nette strik;350764]HVEM HAR OVERSAT OPSKRIFTEN, måske det er en forglemmelse at skrive hvad det betyder, det må være der hvor snoniongerne krydser.
    mon ikke det er en taste fejl, og der skal stå T3B...... NEJ NU HAR JEG KIKKET IGEN, DET PASSER IKKE IND,

    der må mangle noget, for det må være der hvor ret maskerne (snoningerne) krydses.
    Der er jo 5 masker, sæt 3 m på en hj. pind bag arb, 2 ret, 1 vr,2 r fra hjælpepind, hvordan passer det.? kun næsten rigtig.



    Sidst redigeret af nette strik : 15-01-2013 kl. 13:45 Årsag: kun næsten rigtig

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Hmmm mener ikke det kan passe nette, på hver pind har jeg 30 masker = 2*15 masker. Altså hver linie passer med de 15 masker, som så bliver gentaget en gang mere, så det passer med at linien bliver lavet 8 gange vejen rundt. Så det må være et eller andet med 5 masker, når linien hedder 5 vr, Det vi ikke forstår og så igen 5 vr. Det de i forklaringen kalder kryds der er der brugt de 5 masker. Prøver at lave kryds når jeg kommer dertil, så må jeg kunne se om det passer med krydset.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  4. #14
    nette strik Gæst
    [QUOTE=nette strik;350769]
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    HVEM HAR OVERSAT OPSKRIFTEN, måske det er en forglemmelse at skrive hvad det betyder, det må være der hvor snoniongerne krydser.
    mon ikke det er en taste fejl, og der skal stå T3B...... NEJ NU HAR JEG KIKKET IGEN, DET PASSER IKKE IND,

    der må mangle noget, for det må være der hvor ret maskerne (snoningerne) krydses.
    Der er jo 5 masker, sæt 3 m på en hj. pind bag arb, 2 ret, 1 vr,2 r fra hjælpepind, hvordan passer det.?

    jo jeg har fundet det.

    det er slet ikke så svært.

    omg 11 *5vr, Tw5B, 5 vr, gent* det er 15 masker,

    Tw5B = sæt 2 m på 1. hj.pind,sæt næste m, på 2. hj.pind, begge bag. arb,2 ret, 1 vr, fra 2. hj.pind , 2 ret, fra 1. hj. pind.

    jeg får helt lyst til at strikke den hue....

    hvilket garn strikker du i?????

    måske tålmodigheds garnet kan bruges.?? det må jeg lige kikke på efter fyraften...

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Jeg strikker det i det garn der var i kittet. Det hedder Fyberspates Scumptious 4-ply. Det er et lækkert garn.

    Du kan læse mere om det her
    http://www.123hjemmeside.dk/fancyknit/2226649

    Tusind tak for hjælpen, godt vi har hinanden til at hjælpe
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  6. #16
    nette strik Gæst
    Selv tak, ja, det er dejligt at vi her på rokken kan bruge hinanden.

    god strikke fornøjelse.

    håber du viser os resultatet..

  7. #17
    nette strik Gæst
    [QUOTE=nette strik;350772][QUOTE=nette strik;350769]

    jo jeg har fundet det.

    det er slet ikke så svært.

    omg 11 *5vr, Tw5B, 5 vr, gent* det er 15 masker,

    Tw5B = sæt 2 m på 1. hj.pind,sæt næste m, på 2. hj.pind, begge bag. arb,2 ret, 1 vr, fra 2. hj.pind , 2 ret, fra 1. hj. pind.

    jeg får helt lyst til at strikke den hue....

    og jeg slog masker op straks efter opvasken..

    måske tålmodigheds garnet kan bruges.?? det kan godt bruges, men har kun slået 90 m op.
    11. omg var som beskrevet.
    er nået til omg.46 indtagningerne begynder snart. men
    A Hue 012.jpg

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Super Nette strik. Hvad skulle vi gøre uden dine forsøg.
    Dejlig hue.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Jeg er også glad for at nette kunne hjælpe mig men nu får jeg da mindreværdskomplekser, når jeg har været i gang i 2 dage og kun lige fået lavet første kryds. Hun laver jo en hel hue på 2 dage. Spørg til side

    Det ser rigtigt godt ud nette
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #20
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkemutter Se meddelelser
    Jeg er også glad for at nette kunne hjælpe mig men nu får jeg da mindreværdskomplekser, når jeg har været i gang i 2 dage og kun lige fået lavet første kryds. Hun laver jo en hel hue på 2 dage. Spørg til side

    Det ser rigtigt godt ud nette
    takker,

    Jeg ved det godt, jeg står til en fart bøde.

    Kan ikke gøre for at mine pinde er med turbo,

    sådan er vi jo forskellige, blot vi hver især nyder glæden ved at bruge pindene.

    er helt sikker på din bliver mere lækker, som min stride tålmodigheds garn`s hue, med alle de knuder der hører med,

    men et herligt mønster, det bliver ikke det sidste jeg vil strikke i det.
    nemt og hurtigt at lære udenad, maskerne fortæller næsten selv hvad der kommer frem over, når man er nået et stykke ind i det.
    Sidst redigeret af nette strik : 16-01-2013 kl. 14:58 Årsag: Ps huen er færdig, stod tidligt op

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •