Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hvordan holder i styr på garn lageret?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2013
    Geografisk sted
    Frederiksberg
    Indlæg
    5

    Smiler Hvordan holder i styr på garn lageret?

    Hej alle..

    Selvom jeg er ny hækler har jeg allerede en del garn i mine gemmer da jeg køber lidt når jeg ser et tilbud på en ny farve eller lign.

    Men hvordan opbevarer i det? Og hvad gør i når i har taget papir båndet af som sidder rundt om garnet mens i bruger det, og bagefter?

    På forhånd tak

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Indlæg
    114
    Hej

    Jeg opbevarer mit garn i store gennemsigtige plastkasser med låg. Hvis jeg strikker noget til gave eller lignende, sætter jeg altid en bandarole,evt knap og lidt garn på det hæklede/strikkede, så har modtageren vaskeanvisning og lidt at reparerer med.

    strikkehilsner
    Rødhætte

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Jeg opbevare garn i stor gennemsigtige plastkasser sorteret efter garntype: strømpegarn, luksusgarn (ofte sjalsgarn), projekter (garn og opskrift købt sammen), børnetøjs egnet osv.

    Når jeg har taget hul på et nøgle garn, sætter jeg banderolen rundt om med elastik, med mindre det færdig er en gave, så kommer banderolen med så modtageren har alle oplysningen om vask o.lign.

    Alle strømpegarns resterne blev samlet i en kasse i går - meningen er at der skal strikkes bluser til sønnen af alle resterne. Tro der er nok til 7-8 stk. i str. 2 år. Det er nok lidt for mange bluser, så jeg skal vel til at tage vest-designer-hatten på, så kan det blive til forårsveste til at have på over en langærmet body.
    Bogormen


  4. #4
    cubik Gæst
    Jeg opbevare mit i 15 L gennemsigtige kasser med låg. de er nemlig til at håndtere. Garnet er opdelt efter kavalitet, uld , bomuld og acryl m.m., så er det nemt at finde det man skal bruge.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg har mit i bedrolere, som kan være under sengen i øjeblikket. Dog kun indtil vi kommer i en størrer lejlighed, hvor jeg kan få mit krearum, hvor det skal i størrer plastkasser.
    Jeg har mit opdelt i bomuld, acryl, strømpegarn, effekgarn osv.
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Jeg har dette Ikea skab, hvor der i de små skuffer kan være ca 20 nøgler alm. 50g feks strømpegarn og i de store skuffer kan der være MEGET mere bag de små låger er der mapper med mønstre, håndten og en masse sy ting samt ting til smykke fremstilling, jeg har lige ryddet op i garnet og afleveret en hel sort plastik sæk med garn og garnrester til Vtj så der kunne blive noget varmestue strik af det, banderolerne gemmer jeg ikke når jeg er færdig med en ting, kun hvis der er rester af garnet så sidder banderolen på nøglen (jeg tager altid garnet inde fra midten af nøglen så bliver banderolen hvor den er) kun når det er til gaver så sender jeg banderolen med samt lidt garn til evt reparationer der evt måtte komme.

    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60211764/

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Jeg er ikke så disciplineret m.h.t. Mit garnlager..

    Jeg har 2 plastik baljer, som det hele ligger i. Jeg samler garnet i fryseposer, så de nøgler der har samme indfarvningsnummer ligger sammen.

    Rester ryger med det samme i en pose til varmestuestrik.

    Jeg starter også på garnnøglet indefra, så bandarolen bliver siddende på nøglet.
    Men det er mere fordi jeg ikke gider at garnet ruller og "danser" når man hiver i garnet..

    Hvis jeg starter på et projekt, kommer det hele i en bærepose med opskriften, så hvis det skulle blive en ufo, så kan jeg forsætte uden at skulle lede efter opskrift eller pinde...

    ALLE mine andre kreative sysler ligger i klare kasser.. Det er kun mit garn der "roder" lidt..
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    jeg har en kurv med "fulde portioner garn" (sorteret i poser) - og en anden kurv til rester.
    Jeg har lært af min mor, at man altid starter et projekt med at klippe et lille stykke af det første nøgle af garnet og sætte det fast på bandarolen med en hæftemaskine (eller man binder et lille stykke rundt om bandarolen) så kan man bedre huske hvilket garn, der hører til hvilken bandarole.
    Bandarolerne med påhæftet garn gemmer jeg i en plastiklomme. Eller sender med, hvis det er til andre.
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    taysha: smart måde at gemme bandarolen med lidt garn hæftet på,
    minda: hvis jeg har vundet garn op fra fed kommer jeg sommetid nøglen i en plast spand fra marmelade eller sild laver et hul i låget kom evt en tung sten i bunden så spanden ikke vælter så let på den måde triller garnøglen ikke over hele gulvet, hvis man bruger 2 farver kan en plast box fra is bruges, man kan også få fat i firkantede boxe til 4 nøgler garn, jeg har fået boxe og spande i plast i kvicklys spisekrog når jeg har bagt til bryllupper mm. de får jo mange ting i plastbeholdere

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •