Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Mad af rester

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    Jeg lave kroketter af rester.
    Mosede kartofler/grøntsager, en rest fint hakket kød (alle slags kan bruges)
    røres med lidt sammenpisket æg og lidt rasp. Kan krydres efter smag og behag.
    Her i huset kommer der godt med hvidløg i. formes som frikadeller vendes i rasp og steges på panden.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    grøntsagsrester

    Når jeg har rester af grøntsager, og det har jeg tit, da jeg altid får kogt eller stegt for mange.
    Altså en god rest grøntsager svitses på en pande i lidt olie. Et par æg piskes sammen, og hældes over, når grøntsagerne er blevet varme. Salt og peber efter smag.
    Låg på, og så skal det stå ved middel varme i 5-7 min, og vupti så er der frokost, i hvert fald hos mig.

    Har man et syrligt æble skåret i små stykker og stegt med, højner det smagsoplevelsen.
    Kh bstorm.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    Her i huset bruger vi resterne på en anden måde.
    pasta/spagetthi/kartofler ligges i en bradepande - rester af kød/grønsager ligger oven på - mornaysauce hældes på - rasp drysses udover - sættes i ovnen 200 gr ca 20 min
    denne ret kan varieres i det uendelige alt efter hvad man lige har i køleskab eller fryser
    Norby

    Medlem af Krea-vest

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Hundeuld: sådan bruger jeg også rester af hamburgryg smager skønt med sennep, men desværre sker det ikke tit der er rester hamburgryg til det for min mand vil super gerne have det på rugbrødet i madpakken istedet for de tynde skiver man får i pålægs pakkerne,
    jeg skære det sommetid i tern blander med kogt paste hålder mornoysovs eller ostesovs over og så i ovnen en tur

  5. #15
    cubik Gæst
    En hurtig, nem og billig ret til 4 pers.

    1 løg i tern
    1 dåse makrel i tomat
    1 dåse tomat puré
    1 pose pasta skruer evt. rester af kogt pasta kan bruges.

    Start med at sætte en gryde med vand over til at koge pastaen i. Hvis der bruges rester af pasta, hældes pastaen direkte ned i sovsen og varmes der.

    Løget svitses i en gryde.
    Når løgene er klare, tilsættes tomat puréen og makrelen. Dåserne fyldes med vand, som hældes ned i gryden for at få de sidste rester i dåsen med.
    Smag til med salt, peber og lidt paprika.
    Serveres med brød til.

    Det var godt nok ikke en ret, som oprindeligt var lavet af rester, men jeg har sommetider rester af pasta, som ikke rækker til 2 personer. Dem fryser jeg ned og bruger til denne ret eller til en portion suppe.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25
    En rest hamburgeryg eller skinke kan også bruges til skinkesalat,hakkes blot meget fin sammen med et løg, røres med mayonaise.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler

    Hvor er der bare mange gode ideer, som jeg i hvert fald skal prøve! Tusind tak for alle tipsene!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Resten af hamburgerryg fra i går, blev skåret i tern. Ned på en tærtebund (jeg forbager den altid i ca. 10 min) resten af peberfrugt, lidt fetaost, 1 løg, 4 æg, lidt mælk og gratineringsost. Bages i 35 min og vupti mad til 3, når man laver en gang salat til.

    En ret jeg spiste en del da mand sejlede og jeg arbejde i butik: Resten af kødsovs i ildfastfad og rester af kartoffelmos oven på. evt. ost og i ovn - nem mad som kunne laves klar dagen før og sættes i ovn når man kom hjem
    Bogormen


  9. #19
    Tilmeldingsdato
    15 Feb 2009
    Geografisk sted
    Frederikshavn
    Indlæg
    42

    Jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig at jeg skulle smide mad ud, jeg mener at den bedste frokostret er resten fra aftensmaden dagen før.
    *101
    Men min mand mener også at han har levet af rester i snart 40 år

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •