Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Husmands-stedet

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    hvis du vil købe dyrene kan jeg anbefale schleich - de er ufatteligt naturtro og smukke. Og så kan de købes mange steder i Danmark i alm legetøjsbutikker. http://www.schleichtoystore.com/Coll...onItems=Horses
    Men jeg ved jo ikke hvilke kriterier, du vælger ud fra.
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    jeg vælger ud fra skalaen 1:12, som er dukkehus størrelse. jeg har en del schleich, men deres heste er for små til dukkehus størrelse, hvis det skal se naturligt ud. Det er derfor jeg har valgt breyer heste, fordi de fås i str. 1:12

    men når jeg skal have en kat til husmandsstedet, så vil jeg helt sikkert benytte mig af schleich :-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Undskyld at jeg skriver til dig. men en husmands sted havde ikke ride heste men arbejdsheste der var ikke nogen form for lukus det var hårdt arbejd at få det hel til at løbe rundt. Men jeg synes du laver nogle fine ting.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    Ja, sådan var det tilbage i tiden. Men jeg tænker de nye husmandssteder har ofte et hestehold, geder eller høns, som holdes fordi folk kan lide dyr, men ikke har lyst til et stort landbrug. har selv familiemedlemmer, som bor på husmandssteder, der er lige plads til et par folde, en lille staldbygning, og selvom de må købe hø og halm til hestene, så er det langt billigere at holde dem her, end at betale 2500-4000 kr på en rideskole eller et størrelandsted for at have dem opstaldet.

    så mit husmandssted er mere i nutidens ånd, end det er tænkt som den livsstil, man havde disse steder for blot 50-100 år siden.

    tak for rosen og det er altid rart at få kommentarer på ens indlæg :-)

    skal snart til at tegne stalden op, men overvejer stadig om jeg skal lave det med fold eller ej, om der skal være plads til opsadling foran huset eller dette bliver noget, som man må fantasere sig til.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kommer der billed af pap modellen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    Da vores hus er solgt og vi bor midelertidigt i lejlighed, så må husmands-stedet vente. Her er simpelthen for lidt plads at gøre med, hvis jeg også skal have et værksted på 60 M2 :-( men ser frem til at få et dejligt værksted i det nye hus, når det er blevet bygget.

    I mellemtiden kigger jeg jo stadig på ting og sager. Blandt andet mangler jeg hest nr. 2 til mit husmandssted og endelig -meget langt om længe!!- har ejg fundet et dansk sted, som forhandler Breyer. Jeg tænkte, at jeg med det samme ville dele denne oplysning med jer herinde. I det tilfælde, at I gerne selv ville finde en hest til jeres dukkehus/dukkestald.

    http://www.horsefair.dk/?product_cat=breyer-classics

    Kan ikke huske, om jeg har vedlagt dette billede før, men jeg købte først denne model; http://www.horsefair.dk/?product=show-jumping og dette er, hvordan dukken til husmands-stedet så ud på hesten.

    glæder mig så meget til at komme i gang igen, men må lige vente et stykke tid.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •