Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 33

Emner: Dikte 2013. Nyt d. 21/10 Sømandstrøje til Oliver

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Så blev den grå vest også klar til at sende nord på..Nu håber jeg bare at den passer bedre i str.. Den er strikket i cashmere fra hjertegarn. Jeg er vild med det garn, så ærgeligt det er udgået.. Jeg har igen i nogle dage ikke kunnet uploade billeder til min tråd. Så nu prøvede jeg at gøre som Bedstemor anbefalede. Og det ser ud til det er den måde jeg bliver nød til at bruge fremover. Tak for hjælpen Bedstemor..
    Hilsen Dikte

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Og hvad skete der så her. Prøvede lige igen og nu ville den godt.. Nå men så blir der lige 2 billeder af samme vest. Nu lykkedes det jo så skal den altså også bruges..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Nu hvor der igen er hul igennem. Benytter jeg mig lige af det og ligger 3 af mine nåle filtede figurer ind. Det er rigtig hyggeligt at sidde med, men kræver opmærksomhed. For Uha! hvor gør det ondt at stikke sig på de nåle..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Pyh! så blev jeg også færdig med trøjerne til vores yngste søn og vores lille barnebarn.. Syntes det kunne være sjovt at lille Oliver fik en trøje som sin far. Jeg havde en rest af garnet, (cashmere fra hjertegarn) men ingen opskrift. Så det gav mig lidt hovedbrud..Jeg valgte at lave kraven lidt anderledes. Tænkte den krave som er på voksen trøjen nok er lidt for voldsom til sådan en lille fyr.. Trøjen er desværre blevet lidt lille, men havde ikke mere garn. Så jeg håber han kan nå at få lidt glæde af den inden han vokser ud af den.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Tak Bedstemor og Zirikit.. :) Jeg fandt søndag lige en lille rulle af garnet og tænkte jeg ville strikke lidt mere til ribben i bunden af trøjen til Oliver for at gøre den lidt længere.. Det kan jeg da snilt gøre tænkte jeg.. Men holda op et arbejde. Det er da ikke bare så'n lige at trævle op den vej.Trøjen skulle være færdig til mandag morgen kl 7, så jeg startede søndag aften med at pille maske for maske op. Da jeg endelig kunne gå i seng og trøjen var færdig, var klokken halv fire.. Men jeg nåede det og det blev godt. Og jeg tror bestemt det giver ham nogle flere md i trøjen..
    Hilsen Dikte

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    Hvor ser det godt ud....har prøvet den der med at pille op fra begyndelsen og det er ikke nogen let opgave.
    Mange tak skal Cubik.. Nej det kom som en stor overraskelse for mig at det er så svært. Men pyt! Det lykkedes heldigvis,og jeg blev en erfaring rigere.
    Hilsen Dikte

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Må jeg komme med et lille tips som min mor også brugte da man skulle have mærker for at købe garn under 2 verdenskrig og årene derefter.

    Trøjer/bluser og mere blev "øget" som det hedder så de kunne bruges over flere år.
    Ganske enkel træk en tråd ud over ribborten , det er ganske let så ligger alle maskenre der lige til at samle op på en pind.
    Hvis du så strikker glat lige derefter kan man se en streg men strikker du "øgningen" rib kan du overhoved ikke se det.

    De gamle fanødragter til børn blev også syet sådan, at man lagde stoffet dobbelt i ærmerne og under armene, så kunne dragterne bruges over flere år.
    Prøv at se her http://www.hundeuld.dk/Karen.html nederste billed til venstre kan man se min søster har "øget" min niece dragt ( der er folderne synlig )
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Indlæg
    114
    Hej
    En anden gang, kan du gøre det hurtigere ved at stikke en tyndere strikkepind gennem alle maskerne og så bare klippe, det betyder nemlig at maskerne ikke løber længere end til pinden. Det har jeg haft held med et par gange for nylig. Det sværeste er nemlig normalt at få tråden op, da den jo er lukket "den anden vej". Når først den førte pind er trevlet op, plejer jeg at kunne trække lige så forsigtigt uden der sker uheld.

    Men i sidste ende er det besværet værd, hvis det viser sig at det strikkede kan anvendes i en længere periode.

    strikkehilsner
    Rødhætte

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Det er faktisk fuldstændig ligesom Hundeuld's "Nemme bluse" - jeg fandt den under downloads - og det er nemlig så smart, for man står tit med noget dejligt garn, men ikke lige opskriften, der kan passe til. Så laver man bare en strikkeprøve, med de pinde man lige synes passer og finder ud af hvor mange cm man gerne vil have halsåbningen skal være og så strikker man bare nedad, rundt og rundt. Altså bare....... når man lige har fundet ud af hvordan det fungerer, så er det nemt og også en rigtig sjov udfordring, synes jeg. Der er lidt procentregning i det.
    Jeg har et godt link til en rigtig sød bluse, hvor der er en rigtig god beskrivelse af metoden med, hvis jeg lige kan finde ud af det.
    Jeg prøver lige......
    Venlig hilsen BenteM

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Linket kommer her, håber det virker......
    http://weller.dk/Raglansweather.pdf
    Venlig hilsen BenteM

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •