Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 23456
Viser resultater 51 til 59 af 59

Emner: Januar Hemmelig tæppeopskrifter. Hold på en hemmelighed, skriv ikke når i ved hvordan

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Citat Oprindeligt indsendt af L.H.L Se meddelelser
    Hej Jane

    Hvor meget Tvinni garn regner du med, at der skal bruges til et slumretæppe? Strikker du på p 3?
    Skriver lige mit svar til Lars her
    det kan jo være, at andre også kan bruge det:)

    jeg bruger tvinni og på pind nr 2½ eller 3
    der er lidt forskel på firkanterne, og min strikke fasthed i de forkellige firkanter
    så jeg har måttet bruge forskellige pindetykkelser

    1 firkant vejer 11-12gr
    jeg regner med at lave nogle babytæpper ud af det
    da der er babyboom i byen!
    så ud af 100gr tvinni vil jeg nok få 9 firkanter.
    den har jo en rigtig god løbelængde:)
    og hver firkant måler ca 19x19cm er svær firkant januar

    så må i selv tage lommeregneren frem til tæppestørrelse:)

    Jer er også begyndt på firkanter i Rheuma uld/fine wool
    her vejer en firkant 9gr
    og måler 17x17cm - også svær januar.

    der er altså lang tid til 1. februar, og der sidder jeg i KBH
    så jeg må vente helt til 3. februar med næste firkant!!!!!!
    Hilsen Jane fra Hostrik

  2. #52
    nette strik Gæst
    Svar til Kasmi:

    Svar på mdr. firkant kommer når vi når til den 1. feb. og hjælp til dem der har brug for det. Forklarring. m.m i et nyt indlæg, hvor alle foto også gerne skulle komme frem.

    2 nye firkanter kommer den 5. feb. som så igen skal være hemmelige indtil den 1. marts. osv. resten af året.

  3. #53
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dethe Se meddelelser
    Hej.
    Så har jeg fået strikket prøven på 30 x 30 cm. Og hvor skønt.... strikkefastheden passede helt nøjagtigt. Jeg har brugt: creative sport fra Rico design og strikket retstrikning på p. nr. 5. Blot et tip til garn valg. Garnet er halv bomuld og halvt polyacryl, virkeligt lækkert. Med dette garn kommer der kun til at gå ca. 1000 gr til det store. Mvh Dethe


    det må jeg lige korrigerer, da nogle af frikanter vejer meget mere, da de er strikket i andet mønster, så du kan ikke blot veje en firkant, gange den med 24 stk og derved få garn mængde, der skal også bruges garn til sammen strikning/ syning, kant uden om.
    Håber du kan få mere af garnet... blot så du ikke dig senere..
    Hilsen Nette

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    31 May 2011
    Geografisk sted
    midtjylland
    Indlæg
    101
    Også færdig her. Venter nu spændt på de 2 næste Jeg strikker mit tæppe i ICELAND og godt nok på en pind 4, men det gør ikke noget jeg kan jo altid lave flere 4-kanter hvis jeg synes det bliver for smalt.
    Tante Tut
    Hold masken...

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Aarup
    Indlæg
    14
    Så blev jeg også færdig med begge firkanter. Strikker i Alaska på p 5,5. Glæder mig til næste måneds udfordring.

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Undskyld, I ikke har hørt fra mig så længe. Men min computer er til reparation i øjeblikket. Den ville ikke starte rigtigt. Jeg venter på besked om, hvornår jeg kan hente den.
    I dag låner jeg en computer hos nogle af mine venner.

    Jeg er næsten færdig med firkant nr. 2. Men jeg spekulerer lidt over, hvordan man lukker af og tager ud samtidig. Der står jo, at jeg skal tage ud til hjørnerne.
    Man slår om pinden, når man "tager ud i hjørnerne", dette omslag lader du bare som om det er en maske, og lukker det af, på samme måde som du lukker de andre masker af.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Krølle, du finder den lille papirclips på "værktøjslinjen", når du har åbnet et nyt "Besvar".
    Klik på den, og en popup kommer frem. Der finder du via gennemse billedet på din pc - husk det ikke skal være for stort.

    Klik på upload.
    Når du kan se dit billedefilnavn er kommet (nederst), går du tilbage til "clipsen", trykker på den lille sorte trekant ved siden af clipsen, og vupti så skulle billedet gerne komme.
    Du kan trykke på "Vis udkast til indlæg" først for at se det, og derefter på Send Svar.

    Håber det ikke blev for kringlet skrevet.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #58
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lælle Se meddelelser
    Jeg er igang med den svære firkant fra januar, men er kørt fast. Er der mon en, som kan forklare, hvad der menes med 2 ret sammen mod venstre ...??? Er det to masker der lukkes af, ved at man strikker dem drejet sammen?
    Hej, kig her http://www.youtube.com/watch?v=84_fHu-oSwA

  9. #59
    nette strik Gæst
    Til Blomster.Pia.
    http://rokken3.dk/forum/newreply.php...reply&p=353273
    Du kan sagtens nå det, der er mange andre der endnu ikke har lagt foto ind, skønne firkanter du har lavet, og husk det er fejlene man lærer af, håber du har mod på mere kunst strik fremover,

    flot at du har vasket og blokket dem, nu træder de jo flot frem.

    Ang. nr 4. rigtig ro, og uden børn vil være at foretrække til den. god fornøjelse.


    HÅBER SNART at se flere Januar firkanter.fra jer der endnu ikke har lagt foto ind i den tråd om firkanter strikket i januar, jeg nyder de mange flotte og se hvor forskellig domino firkanten falder ud, Pia har jo en firkant i en firkant. FLOT

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 23456

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •