Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 59

Emner: Januar Hemmelig tæppeopskrifter. Hold på en hemmelighed, skriv ikke når i ved hvordan

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    24 Apr 2012
    Geografisk sted
    Løsning
    Indlæg
    15
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Når de er færdige med sreømperne så får du en adresse i Horsens af mig til Kis Jensen hvor du kan aflever.
    Super, er der nogen bestemte størrelser i strikker i

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    891
    Jeg er meget spændt på hvordan mit tæppe bliver i farver. Jeg havde nogle nøgler (4 forskellige farver)' idag var jeg så i stof og stil, hvor jeg tjekkede farvenumrene og det var okay, men jeg glemte alt om indfarvningen OG DER ER VIRKELIG STOR FORSKEL, men det bliver nu ikke lavet om. Min mand vil da gå helt om i limningen😄, hvis jeg sagde jeg skulle ud og købe mere garn og så til et Tæppe 😳han ville nok have større forståelse hvis det var til strømper til ham😊

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2010
    Geografisk sted
    I en lille landsby Sejstrup som ligger mellem Bramming og Gredstedbro.
    Indlæg
    3
    Hej.
    Så har jeg fået strikket prøven på 30 x 30 cm. Og hvor skønt.... strikkefastheden passede helt nøjagtigt. Jeg har brugt: creative sport fra Rico design og strikket retstrikning på p. nr. 5. Blot et tip til garn valg. Garnet er halv bomuld og halvt polyacryl, virkeligt lækkert. Med dette garn kommer der kun til at gå ca. 1000 gr til det store. Mvh Dethe
    Sidst redigeret af dethe : 15-01-2013 kl. 00:16 Årsag: Har nu vejet de forskellige firkanter for at se hvor meget der går til.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    støtte beløb den 07-01-13 ............ 2390.-
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2011
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    2

    Sjovt og spændende

    Jeg havde ikke troet det var så sjovt at strikke firkanter... Men HOLD DA OP hvor jeg lærer en masse.
    Jeg har strikket i mange år, men ikke været specielt god til teknikker. Det kommer bare nu her, hvor er det FEDT.
    Så tusind tak for dit store arbejde Nette. :-)

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg siger lige som Cubic. Samme slags firkant som nr. 1 har jeg strikket mange af (bare ikke med så mange masker på). Jeg skal bare passe på, at jeg ikke kommer til at stramme kantmaskerne. Derfor tager jeg en hæklenål og trækker lidt i dem.

    Jeg har indtil nu strikket 4 cm (er ved pind 19 nu). Den bliver sød, men noget løst strikket. Men den skal jo passe til størrelsen, så det bliver ikke bedre. Den er meget blød at røre ved.

    Men jeg var noget på den i går!!! Jeg var lige kommet hjem fra min juleferie og ville tænde min computer. Fik noget af en forskrækkelse, da computeren ikke ville andet end at reparere startprogrammet!!! Sikke noget pjat. Det gik hele aftenen med. Så jeg fik strikket en del, mens computeren arbejdede. Jeg frygtede jo, at den slet ikke ville virke. Jeg har jo begge opskrifterne i den og ingen andre steder.

    Jeg glemte at sige, at jeg også vil prøve den anden firkant bagefter. Jeg bruger en 80 cm nu og bruger den samme bagefter.

    I er da temmelig hurtige, hvis I allerede har strikket begge firkanter.

    Jeg har en ide til, hvad mit skal bruges til.

    Det er flot med det store beløb til strømpegarn.
    Sidst redigeret af Strikkelene : 07-01-2013 kl. 11:14 Årsag: Glemte noget
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det første jeg gjorde, var at printe opskrifterne ud i to eksemplarer.

    Et hold til min "Tæppemappe" og et hold til at strikke efter - der kommer nemt streger og prikker + andre dimsenoter på.
    Opskriften på den svære, vil helt sikker blive brugt til andet hos mig - f.eks. i tykkere garn til en pude.

    Den firkant er bare så superflot.
    Nøjj hvor jeg glæder mig til mønstre i feb.

    Tusind tak Nette.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Jeg er startet med den svære firkant, da jeg synes opskriften så lidt sjov ud..
    (Strømpepinde til en firkant )

    Er nået til omgang nr 9, og jeg synes allerede at den rigtig fin ud.

    1000 tak til Nette fra mig også Synes det her er et rigtig spændende projekt..

    Glæder mig til februar allerede (selvom jeg ikke er færdig med mine 2 firkanter)
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  9. #29
    nette strik Gæst
    Dejligt at I kan li`firkanterne, Selv tak
    Den lette er måske for let, men jeg bygger på mdr. for mdr, så der kommer flere udfordringer.
    jeg strikker selv 3 af hver firkant.
    2 i tålmodigheds garnet.pind 4,5
    2 i Peruvian highland wool pind 5
    2 i 8/4 bomuld.pind 2,5

    Foto kommer den 1 februar. når vi alle skal sætte foto ind, der kommer et nyt indlæg til det-

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Dejligt at I kan li`firkanterne, Selv tak
    Den lette er måske for let, men jeg bygger på mdr. for mdr, så der kommer flere udfordringer.
    jeg strikker selv 3 af hver firkant.
    2 i tålmodigheds garnet.
    2 i Peruvian highland wool
    2 i 8/4 bomuld.

    Foto kommer den 1 februar. når vi alle skal sætte foto ind, der kommer et nyt indlæg til det-
    På Hvilket pindenr. Strikker du 8/4 bomuld?
    Tænker lige, at jeg rigtig gerne vil strikke eller hækle et sengetæppe på et tidspunkt...
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •