Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 59

Emner: Januar Hemmelig tæppeopskrifter. Hold på en hemmelighed, skriv ikke når i ved hvordan

  1. #1
    nette strik Gæst

    Januar Hemmelig tæppeopskrifter. Hold på en hemmelighed, skriv ikke når i ved hvordan

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=32107

    Nu er det snart tiden til firkanterne kan begyndes.
    Jeg har sendt til jer.

    Ønsker jer rigtig god strikke fornøjelse.

    Hold det nu hemmeligt til alle har en chanche for at selv finde frem til hver især deres farve sammen sætning og hvordan firkanten skal strikkes.

    Og skriv ikke noget om hvad det er for en strikke metode der er brugt i de forskellige firkanter. det skal være hemmeligt indtil alle har haft en chanche på selv at strikke firkanten.

    Husk det er ikke noget kapløb, det gælder ikke om hvem der bliver først færdig. Vælg dine farver/striber med omhu.

    Tak til Bedstemor for den flotte lappedykker på forsiden, ønsker jer en rigtig god lappe dag.

    Om du vil sy, strikke /hækle firkanterne sammen til sidst er op til dig, hvis du vælger at sy kan du bruge enderne fra firkanterne,

    Jeg venter med at samle tæppet til jeg har alle firkanterne færdig, så kan der lægges pudslespil, og flyttes så farverne er medbestemende.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Dec 2008
    Geografisk sted
    7700 Thisted
    Indlæg
    62
    Tak nette strik for mailen............ men øv øv sidder her på mit arbejde og har først fri kl 07.00 og maaaaaaaaaaaaaasser af tid til at strikke, men-men-ak og ve ikke mit tæppe garn med.Da jeg tænkte ok det er jo den 5 kl 00.00 men vi får nok først opskrifterne til morgen. Men tak til dig for din hurtighed, næste gang har jeg garn med.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Sep 2009
    Geografisk sted
    Spjald Vestjylland
    Indlæg
    33
    er der noget,jeg misforstår? Bliver der ikke mindre og mindre masker på pinden, når der forsvinder 2 på hver retpind,på den lette firkant

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Citat Oprindeligt indsendt af grh Se meddelelser
    er der noget,jeg misforstår? Bliver der ikke mindre og mindre masker på pinden, når der forsvinder 2 på hver retpind,på den lette firkant
    Ja det tænker jeg også
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    96
    ja jeg vil lige sige at jeg havde håbet på at du havde lagt dine firkanter ind sammen med opskriften, eller også et diagram, for mig ville jeg forstå det bedre
    Anna

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg tænkte også på om det ikke blev en trekant ud af det.

    Men tænkte, der måske var en "grund" til det.
    Nette kommer nok og smider et svar ind.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Selvfølgelig, hvor var logikken ¿
    Jeg må være helt skør, for jeg forstår det stadigvæk ikke
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Citat Oprindeligt indsendt af CarinaHorsmark Se meddelelser
    Jeg må være helt skør, for jeg forstår det stadigvæk ikke
    Det skal du ik' være ked af, - det gør jeg heller ik.
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg må vist hellere gå over i min e-mail konto og se, om jeg kan åbne linket. Det lyder spændende.

    Jeg er lige ved at lukke den midlertidige firkant af. Den bliver nok pillet op senere, så jeg kan genbruge garnet.

    Tak! Nu har jeg set alle dine 5 e-mails og gemt dem. Jeg har også gemt opskrifterne på min computer under "håndarbejde".

    Jeg kan godt se, hvorfor jeg blev så forvirret over de 51 masker og 96 pinde, som skulle blive 30 x 30 cm. I én af dine e-mails skriver du:
    16 m x 30 p ret strikket 10 x 10 cm.
    Det skulle jeg bare have vidst. så havde jeg ikke behøvet at strikke en kæmpestor firkant. Den bliver pillet op igen og garnet genbrugt.

    I øvrigt strikkeopslår jeg maskerne. Ellers kommer der enten til at hænge en lang ende bagefter, som jeg kunne have brugt til at strikke med. Eller også løber garnenden ud inden jeg har slået alle maskerne op. Så nu har jeg en ende på ca. 18 cm hængende. Det er ok. Der skal jo også hæftes ender.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Puha! Så fik jeg endelig slået alle 95 masker op og fik strikket første pind. På trods af, at min mor bliver ved med at kommer og forstyrre mig, så jeg tæller forkert. Det kræver meget koncentration.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •