Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: garnvalg

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124

    garnvalg

    Jeg har lyst til at hækle en sommernederdel til mig selv.
    Planen er at bruge en drops opskrift på en nederdel, jeg har lavet før, men der var det uldgarn, og den er flot, men meget varm og vinteragtig.

    Jeg har tænkt meget på at prøve at bruge hør eller en hør/bomuldblanding. Er der nogen der har erfaring med den slags garn til nederdel? er det en dårlig ide? Er blandingsgarnet mere velegnet til projektet?

    Det er ligegyldigt med hæklefastheden etc. det er en supernem opskrift at lave om til hvilket som helst garn, fordi man arbejder sidelæns i stedet for oppe fra og ned, så man kan straks se hvor lang den bliver mod knæene og man kan bare blive ved indtil den når rundt om livet...

    Det er i øvrigt denne opskrift: http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=40&lang=dk


    undskyld hvis dette indlæg burde være i en anden tråd - jeg kunne ikke finde et godt sted til den.
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  2. #2
    nette strik Gæst
    Som sommer garn ville jeg vælge dette, et super skønt garn, http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...arn=Bomull-Lin

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    31 May 2011
    Geografisk sted
    midtjylland
    Indlæg
    101
    Hej Taysha, hvad med silke eller silkeblandinger?? Jeg ved at meget at det garn der bruges til Karen Noe opskrifter er vildt gode til sommer ting. Jeg selv er vild med bouretten. Ellers en flor nederdel du viser frem der
    Tante Tut
    Hold masken...

  4. #4
    nette strik Gæst
    Kom pludselig i tanke om dette garn, http://www.fandango-shop.dk/shop/livorno-180c1.html

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    31 May 2011
    Geografisk sted
    midtjylland
    Indlæg
    101
    ser godt ud Nettestrik
    Tante Tut
    Hold masken...

  6. #6
    cubik Gæst
    Rasmillas ynglingsgarn eller luksus garnet har også nogle gode egenskaber til sommertøj

    http://www.rasmilla.dk/group.asp?group=7

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    ok hurtigt tillægsspørgsmål

    Som sagt betyder hæklefastheden ikke så meget i denne opskrift, da man bare bliver ved til den er stor nok, om man så må sige.

    Nu har jeg fundet et garn. Det er lidt tyndere end det opskriften siger.

    Derfor er jeg kommet til at tænke på..

    Hvilken forskel giver det om man arbejder emd dobbelttråd eller med enkelttråd?
    ja, altså jeg kan godt regne ud at hver maske bliver højere og der derfor skal færre rækker til for at nå rundt om min vom, hvis jeg bruger to tråde, men jeg tænker på - vil det betyde noget for hvordan nederdelen falder? Vil den se tungere ud hvis den er lavet med dobbelttråd?
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2011
    Geografisk sted
    Virum
    Indlæg
    7
    Hmm, bliver helt opslugt af det, men jeg har så en anden forespørgsel, hvad hvis man vil strikke nederdelen sidelæns, er der nogen der ligger inde med sådan en nem opskrift??? Vil meget gerne prøve det.. :)))

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Kom igen til at tænke på, giver det ikke "bagdele" facon i nederdele og kjoler?
    Har ikke endnu forsøgt, selv om min datter har luftet tanken om at få en?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    jo det strikket og heklet kan da godt få lidt fasong , men det gør det jo også hvis vi har bubis
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •