Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 59

Emner: CUBIK År 2013 mange opskrifter

  1. #31
    cubik Gæst

    Hue efter gammel teknik/opskrift

    Var så heldig at få lov at låne en bog hos min venninde "strik - efter nordiske traditioner".
    Jeg har på det nærmeste fået ejerfornemelse over den bog, for den er helt fantastisk.

    Huen, som jeg har lavet er startet op med kniplingsopslag, og så har jeg strikket den efter en gammel model med det samme mønster som originalen. Der er afsluttet med stjerneindtag med hulmønster.

    [ATTACH]75548[/ATTACH

    [ATTACH]75549[/ATTACH
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #32
    nette strik Gæst
    bogen er fantastisk, findes lige her http://vibekelind.dk/forside den har jeg også stor glæde ved.
    Sidst redigeret af hundeuld : 03-01-2014 kl. 08:47

  3. #33
    cubik Gæst
    Tak Zep... der er brugt 20 g Kauni garn på pind 3 1/2

  4. #34
    cubik Gæst
    Tak for de rosende ord bedstemor og hundeuld

    Huen vejer i færdig tilstand 20 g, men nu er det jo også uldgarn.

  5. #35
    cubik Gæst
    Jeg må hellere forklare, hvordan man laver kniplingsopslag.

    Slå 2 masker op med strikkeopslag.
    Slå om pinden og tag første maske løst af og strik næste maske ret (der er nu 3 masker på pinden). Træk nu den løse maske over den sidste maske, så der igen er 2 masker.
    Frotsæt sådan til du har den ønskede længde og luk den ene maske af.
    Saml masker op langs kanten.
    Du kan nu påbegynde dit arbejde.

    God forøjelse

  6. #36
    nette strik Gæst
    hvor masker slår du op.?
    Sidst redigeret af hundeuld : 03-01-2014 kl. 08:48

  7. #37
    cubik Gæst
    Jeg slår 84 masker op på p 3 1/2. Det vil sige, at jeg har lavet 83 masker til opsamling + den sidste maske fra opslagningen = 84.
    Strikker mønsterraporten til der er ca. 12 cm (ikke under 12 cm), eller 6 gange V.

    Mønsterraport:

    P 1: 3 r, slå om, 2 drejet ret sammen, 2 r, 2 r, slå pm, 1 r, slå om, 2 drejeret r sammen
    P 2: ret omgangen ud.
    P 3: 1 r, 2 r sammen, slå om, 1 r, slå om, 2 drejet r sammen, 1 r, 2 r, slå pm, 1 r, slå om, 2 drejeret r sammen
    P 4: ret omgangen ud.
    P 5: 2 r sammen, slå om, 3 r, slå om, 2 drejet r sammen, 2 r, slå pm, 1 r, slå om, 2 drejeret r sammen
    P 6: ret omgangen ud.


    Derefter laver jeg stjerneaflukningen.

    Stjerneaflukning:

    Strik frem til og med den første gang der er slået om pinden i forrige omgang med mønsteret.
    P 1: slå om, 1 maske løs af, 2 r sammen og træk den løse maske over, 10 r
    P 2: ret omgangen ud.

    Gentag disse 2 pinde men med 1 retmaske mindre på hver p hvor der tages ind.

    God fornøjelse

  8. #38
    cubik Gæst

    Endnu en hue

    Tjaaa....hvad skal jeg sige....boller fra Khoberg.

    Min ærværdige datter fik jo set min hue og bestildte så en, bare i støvet mellemblå farve. Så på den igen....denne gang tog det kun en aften.....skulle jo ikke side og læse og pille op hele tiden

    Denne hue er lavet med tykkere garn. Kniplingsopslager er lavet på p 3 1/2 og den resterende del af huen på p 4 1/2.

    [ATTACH]75559[/ATTACH
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #39
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    Tjaaa....hvad skal jeg sige....boller fra Khoberg.

    Min ærværdige datter fik jo set min hue og bestildte så en, bare i støvet mellemblå farve. Så på den igen....denne gang tog det kun en aften.....skulle jo ikke side og læse og pille op hele tiden

    Denne hue er lavet med tykkere garn. Kniplingsopslager er lavet på p 3 1/2 og den resterende del af huen på p 4 1/2.

    [ATTACH]75559[/ATTACH
    MANGE 1000 TAK.
    Den vil jeg prøve,( til vinter )
    Jeg har samlet alle notater og foto i pdf. lagt det pænt på skrivebordet, men håber ikke det hurtigt bliver hue vejr.


    Strikkefasthed:
    Glatstrik 10x10 cm = 23mx29p på pind 3,5 ER DET OKAY ???

  10. #40
    cubik Gæst
    Huer, huer og atter huer.

    Endnu en hue har set dagen lys. Jeg har brugt det samme mønster, men leget lidt med opslagskanten, og det er der kommet denne hue ud af.

    [ATTACH]75610[/ATTACH
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •