Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 59

Emner: CUBIK År 2013 mange opskrifter

  1. #11
    cubik Gæst
    Så blev hjørnet lavet i aftes og det kom til at se sådan her ud. Jeg er nu ikke helt tilfreds med overgangen fra hjørnet til den fortsatte tungekant. Syntes at den er lidt for åben.

    ATTACH]73081[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    cubik Gæst
    Nu er blondekanten blevet færdig, Så nu skal der strikkes mellemværk.

    Der er igen blevet konstateret en fejl i opskriften, som jeg nu har rettet......men, hvor er det træls at skulle pille op pga. det fremsendte ikke er i orden.

    ATTACH]73127[/ATTACH]

    ATTACH]73128[/ATTACH]

    ATTACH]73129[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    cubik Gæst
    Kæmper en brav kamp med mellemværket, men efter at have trævlet op utallige gange er det nu ved at lykkes.

    Faconen bliver lidt spøjs på det sjal....smalt på midten og langt i overkanten......ikke helt den facon som vi normalt ser på sjaler .

    Der strikkes fortsat på sjalet.

    ATTACH]73184[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #14
    cubik Gæst
    Hold da helt op....det har bare taget 1 1/2 dag for at få lov til at uploade billeder.....


    Nu er mellemværket blevet færdig og sjalet vokser stadig....mangler den sidste del og en hæklet tungekant.

    ATTACH]73215[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    cubik Gæst
    Nej, dette er ikke et bindesjal. Det er mere et pyntesjal. Det oprindelige mål på det er 42 høj og ca. 140 bred, og skulle være lavet med en 2-trådet uldgarn. Det garn jeg arbejder med er 3-trådet, og strikkes på p 4 1/2, så det bliver lidt større end det oprindelige.

  6. #16
    cubik Gæst
    Fandt en amerikansk opskrift på en hue i vendestrik, og nu har jeg lavet den første hue.
    Jeg syntes at den blev lidt for bred, så jeg lavede derfor en rib forneden til at forlænge og "stramme" den lidt ind med.

    Opskriften skal lige finpudses lidt, så den ikke er en kalot men en hue

  7. #17
    cubik Gæst
    Så er opskriften klar.

    HUE I VENDESTRIK

    Der bruges garn i en tykkelse, som passer til p 4 1/2. Det giver en hue i voksen str..

    Slå 38 masker op på p 4 1/2

    1. Strik 36 m ret og vend.
    2. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    3. Strik 34 m ret og vend.
    4. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    5. Strik 32 m ret og vend.
    6. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    7. Strik 30 m ret og vend.
    8. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    9. Strik 28 m ret og vend.
    10. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    11. Strik 26 m ret og vend.
    12. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    13. Strik 24 m ret og vend.
    14. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    15. Strik 22 m ret og vend.
    16. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    17. Strik 20 m ret og vend.
    18. Tag 1. m vrang løs af med tråden foran arbejdet (ind mod dig selv) og strik ret pinden ud.
    19. Strik 22 m ret og vend.
    20. Tag 1. m ret løs af med tråden bag arbejdet (væk fra dig selv) og strik ret pinden ud.
    Fortsæt med at øge maskeantalle med 2 masker til der ikke er flere masker tilbage når der vendes

    Det var den første trekant. Lav nu yderliger 4 trekanter og luk af.
    Sy arbejdet sammen og huen er færdig.

    Man kan også lave rib forneden på huen, hvis man syntes. Man skal bare huske at en rib med 2 ret, 2 vrang, der skal maskeantal være deleligt med 4.

    God fornøjelse



  8. #18
    cubik Gæst
    Billederne stammer fra min prototype. I opskriften er det 1 vend mindre end på billederne.

    ATTACH]73383[/ATTACH]ATTACH]73385[/ATTACH]ATTACH]73386[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #19
    cubik Gæst

    Valket taske

    Fandt en masse rester, som er blevet til denne lille håndtaske.

    De første 2 billeder er før valkning. Syntes nu ikke at valkningne fald heldt ud til min tilfredstillelse.

    ATTACH]73414[/ATTACH]

    ATTACH]73415[/ATTACH]

    ATTACH]73416[/ATTACH]

    ATTACH]73417[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #20
    cubik Gæst
    Så lykkedes det endeligt.

    Her er så lufferne som blev lavet under turen til Holland

    P4020079.jpg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •