Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 64

Emner: Heddimor leg med uld/håndten m.m.

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Dette kan man evt bruge designergarn til. Her er starten på et sjal af designergarnet fra indlæg 29..
    Strikket på pinde 12.. alm. retstrik

    Hold da op, det ser godt ud. Du må huske at lægge billeder ind af det færdige sjal.

    Garnet kommer flot til sin ret når du strikker det op. Det leder mine tanker hen på noget havbund, eller vand.

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Heddi Heddi Heddi Heddi og mere Heddi og mere
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Bente.... tak griner ja der kommer mere lige nu
    M.andersen i min årstråd ligger det færdige sjal først uden lokker og derefter med..det er med ekstrem laaange wensleydale krøller ..meget svære at få i.. den længde http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=33206

    Nu skal jeg lave øreringe med cocons ..her er den skåret over og guldmalet ..ligger til tørre
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Designergarn merino/silke.. med perler.. og nu vil jeg slappe af med alm. spinding..det der designer tager altså en rum tid ..
    KokonØreringene er ikke nået videre pt..det må der rådes bod på
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Min nye Country spinderok og Angelina glimmer fra http://www.skytten-danmark.dk/ til mega tykt garn og kæmpespoler..

    Det var ret trættende at spinde tykt med jumbo spoler fordi det spundne hele tiden sad fast i krogene og det tog laaang tid at lege med ulden og der var grænser for hvor tykt ulden kunne spindes..
    Nu kører det som en leg..kors den er fed Country spinderokken..Købte lidt Angelina som glimter ..det skal blandes i uld når jeg karter senere..meget blødt og lækkert
    Billede 3 viser forskellen på alm spole, jumbo spole og Countryens spole
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Tillykke med din nye rok, den ser meget lækker ud!

    Det bliver som regl meget sjovere med ens håndarbejdsprojekter, når man får noget nyt grej, og især når det fungerer meget bedre end det man tidligere havde.

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Det gør der nemlig.. det var en fornøjelse at spinde tykt og at kunne spinde så meget uld på een gang på så stor en spole..
    Dem der spinder tykt på en jumbo spole kunne evt. Udskifte til større kroge.. Så undgåes at garnet hele tiden skal hjælpes på spolen ..der er ihvertfald billigere end at skulle købe en ny.. Jeg syntes det er luksus med min nye kæmpe .. Her er et prøve fed med Wensleydale uld og så har jeg endda ikke fyldt hele spolen ud...670gram og 200 meter. Læg mærke til ligtheren tv.. Så kan man virkelig se størrelses forskellen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Fik maskinkartet luksus merino, silke, babymohair og angelina-glimmer..detsværre er min kartemaskine vist for grov til mohair..det bliver til små kugler hist og her..hmmm..
    På bordet ligger tilsammen 225 gram..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Så fik jeg lige lært at Navajo tvinde min uld ..se mit kartede uld i forrige indlæg
    Det blå garn er spundet af Wensleydale-krøller (som jeg er helt vild med) tvundet med sygarn
    Det hvide med perler er påbegyndt sjal i merino
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tillykke med den og ikke mindst tålmodigheden med at samle den og igen woouw for noget garn du bare har lavet der
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •