Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 93

Emner: Der bygges en trøje *færdig*

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Byggeriet er stoppet pga. bygherre har det bedst i sin seng... men bare rolig der sker snart noget igen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #32
    cubik Gæst
    Den lille stakkel. Ja, så kan jeg godt forstå at der ikke bliver bygget i dag, for så har du nok at gøre med at nurse ham. Ønsker god bedring.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Pas godt på sengen Hundeuld - god bedring :-)
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    19 Dec 2008
    Geografisk sted
    7700 Thisted
    Indlæg
    62
    Rigtig god bedring, håber at du snart bliver rask igen.

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    9.jpgJa jeg har fået besked på at tage det lidt med ro, så det gør jeg da
    Men lidt er der da sket se i indlæg 16 ang. udmåling af maven.


    Vi skal have lukket de ekstra masker inden ærmegabet her er det 8 masker, 4 i hver side. Det skal gøres på hver 8 omgange, så vi skal bruge 32 omgange og hvordan finder vi så ud hvornår det er! Tag cm målet og mål på det du har strikket for at se hvor meget 32 omgange er, de cm du får der, det er her du begynder indtagningerne.
    Jeg skal have 42 cm til ærmegabet (brug evt. en gammel trøje at måle på eller personen der skal have trøjen) mine 32 omgange fylder 8 cm altså skal jeg begynde med indtagningerne ved 34 cm, det gøres sådan strik 2 masker strik 2 masker sammen – strik til der mangler 4 masker strik 2 masker sammen, sådan gøres på hver 8 pind til du har det samme antal masker som på rygge.
    Ærmegab: luk for 5-3-2-1 maske i hver side på hver anden pind.
    Så strikker vi derop ad til halsen her 22 cm, her kan du selv bestemme om du vil have den helt op i halsen eller som Jens foretrækker at han kan have skjorten knappet op uden trøjer kommer til at hænge på flipperne.
    Sæt de midterst 25 masker på en tråd eller noget andet og vi strikker så de 2 sider hver for sig imens den lukkes ved hals udskæringen for 3-2 masker på hver anden pind på begge stykker 10.jpg, strik til den ønskede længde af for stykket, her er det 70 cm, del de resterende masker i 3 11.jpg og lav skulder på den måde, du har 33 masker strik til du mangler de 11 masker (ved halsen) vend strik pinden ud - næste pind strik til du mangler 22 vend og strik pinden ud – strik til du har 11 masker og vend og nu sætter du maskerne på en hjælpenål.

    Så kom vi så langt 8.jpg

    Og hun tager det med ro, så forvent ikke der sker så meget lige nu
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #36
    cubik Gæst
    Den bliver da hammer flot

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    det går da stærkt..flot bliver den

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tak skal i have, så er jeg igang med ryggen..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der sker da lidt 12.jpg selv om det ikke er så meget, så går det fremadmangler ca 10 cm så er jeg ved ærmegabet på ryggen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Altså hvor er jeg imponeret over at du selv kan sidde og kreerer dine egne modeller. Og så også at du starter helt fra bunden med selv at lave dit garn.. Det har altid været en stor drøm for mig at jeg selv kunne det...
    For nogle år siden var vi den lykkelige ejer af en skøøn collie. 2 gange om året fællede hun rigtig meget uld, og jeg gemte det hele, for jeg drømte om at jeg en dag måske lærte selv at spinde. Det blev til meget uld over de 14 år vi havde hende. Men desværre blev det kun fuglene der hvert forår fik glæde af det til deres reder.For jeg har aldrig fået det lært. Men hvor kunne det ha' været sjovt at ha' haft lavet noget at Cheri'. Glæder mig til at se din trøje færdig.
    Hilsen Dikte

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •