Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 93

Emner: Der bygges en trøje *færdig*

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Et af dine link viser til en meget smuk trøje (det var vist den, der ville være en bluse), hvor du kalder mønsteret "skjult snoning".
    Hvordan strikker man det? - hvis du altså vil dele (eller sælge) mønsteret.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak for tippet med antal masker til opslagning Kunne man ikke lade de midterste striber være smalle og dem i siderne bredere? Ved ikke, om min idé duer - den faldt mig bare lige ind...
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jo det kunne man Zep endda meget nemt, men det vil forstyre bygge klodserne

    Asta det er bare en snoning over 4 masker uden markering af vrang masker på siden..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jaja men så lad dog barnet - skal nok lade dine klodser i fred
    og Julemor

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Tak - det giver sandelig en helt anden virkning - sidder og får lyst til at strikke skjulte ugler en gang ved lejlighed :-)

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så skal vi have lavet soklen til trøjen: 3.jpg

    Jeg slå op på rundpind nr 2½ laver hele ribborten færdig på engang, dette også for at der ikke skal være ”dryp” i siderne hvor sammen syningen er.
    Jeg er så heldig at jeg har maske antallet fra den pokkers trøje, det er 280 masker og da jeg skal lave den her ribbort akkurat magen til ærmerne på 25 omgange bliver det 7000 masker der skal strikkes.
    Men i skal lave en strikke prøve øøøv men nej hør nu her det er vigtig for at kufferten på maven kan komme til at være der. Du slår 20 masker op strikker 6 pinde 1 ret 1 vrang. Fat i cm måleren rundt om maven lige NEDENFOR kufferten ikke stramt mål. (der hvor ribborten skal stoppe). Så har du et mål, nu måler du din prøve, hvor mange gange kan tallet gå op i målet fra maven!! Det finder du ved at divider prøve antallet med rundt om mave antallet, til sidst ganger du det med 20, så har du dine masker. Det er slet ikke så svært som det lyder. Højden på ribborten er der kun en der kan bestemme nemlig dig.
    Næste pind stadigvæk i den samme farve skal vi have maskerne over på rundpind 3 og der skal tages ud til 320 masker.


    OBS ! er kufferten på maven stor, skal der tages flere masker op som skal være på fortykket.

    OBS ! er kufferten på maven stor, skal der tages flere masker ud som skal være på fortykket.
    Mål omkring maven på personen, så skal vi lige have en strikke prøve i glat strikning bare 10 masker 8 pinde,
    Skal vi sige han er 180 cm omkring maven 160 cm under kufferten.
    Du har lavet strikkeprøve for ribborten de masker deler du i 2, så tager du de antal masker du skal bruge til kufferten mere ud efter ribborten og strikker de ekstra masker med op i for stykket; men pas på med ikke at overdrive med maskerne for ellers skal du næsten begynde indtagningerne i siden med det samme, se i indlæg XX..
    Sidst redigeret af hundeuld : 10-01-2013 kl. 10:59
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    cubik Gæst
    Hihi, her i huset kan der ikke måles under kufferten. Den tangere kun en håndtaske

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er du heldig Cubik

    Så skal vi til det sjov nemlig bygge trøjen op:
    Arbejdet skal deles i 2
    156 masker til ryggen og 164 til fortykket
    Hvorfor forskellige?? Vi har en kuffert vi skal have installeret og det gøres herfra.
    Så til det jeg elsker "lege" nu kan du lave det mønster du har lyst til, eller bare i glatstrik, altså det er her du sætter dit særpræg på trøjen. Nu forstår i måske hvorfor jeg bygger en trøje, det bliver mere udtalt jo længer op jeg kommer.
    4.jpg 5.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #19
    cubik Gæst
    De er da nogle fantastiske farver sammen.....sidder her og bliver helt misundelig.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den kommer til at se godt ud.

    Det minder mig lidt om den strikkede sweater Dronning Margrethe sommetider har på i flere røde og blå nuancer. Den har jeg sådan en stor lyst til at strikke engang. Men da jeg ikke har en opskrift, kan det vist ikke lade sig gøre.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •