Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 93

Emner: Der bygges en trøje *færdig*

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Der bygges en trøje *færdig*

    Det skete før http://rokken3.dk/forum/showthread.p...tr%F8je&page=2


    Så går jeg igang med det her garn Image010.jpg som Haven har købt for laaaaaang tid siden ved Impaz, det bliver nok en trøje der bare tager mega lang tid at lave, da det er pind 2½ + 3, der er jo også lige et hemmelig tæppe der skal køre samtidig med + det løse, men NU har jeg lagt den her inde, så må jeg altså se at få den færdig.
    Sidst redigeret af hundeuld : 03-11-2013 kl. 12:15
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Michsus avatar
    Michsu er offline Depotbestyr for Limfjordsgruppen + Varmestuestrikker
    Tilmeldingsdato
    29 Feb 2012
    Geografisk sted
    Vodskov
    Indlæg
    567
    Det ser jo rigtig dejligt ud, så god fornøjelse

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg så da Haven bestemte sig for det - med stor, stor omhu blev garnet og farverne valgt.

    Jeg glæder mig meget, til at se den færdige bluse. Ingen tvivl om, at farverne vil klæde ham.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Ja nu må Haven da have født for længst.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Dec 2008
    Geografisk sted
    7700 Thisted
    Indlæg
    62
    Super lækker farver jeg glæder mig til at se modellen på trøjen.

  6. #6
    nette strik Gæst
    Med dine turbo pinde bliver det nok ingen sag, glæder mig til at følge dig.

    Husk det er på mode med striber....

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja nu får vi se hvad det bliver til, nu er soklen ved at være færdig til ærmerne...så skal der laves sokel til selve blusen så får vi se hvad der skal bygges ovenpå.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    cubik Gæst
    Skønne farver....afventer med spænding, hvad du hitter på

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    891
    Vi er flere der venter med spænding

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Når jeg designer tænker jeg en del, regner divider og gange til den store guld medalje i mellem ørene, slår nogle streger på et stykke papir der lige er ved hånden osv. Altså er der overhoved ingen opskrift inden jeg begynder.Se lidt her 1 2 3 4

    Her er der ønsket af haven en trøje med lodrette striber.. så jeg har gået og kigget på mænd med lodrette striber og en kuffert på maven.. haven får ikke en trøje med lodrette striber og dog.

    Men lad os begynde i får lov til at følge med i hvordan jeg tænker og finder ud af det denne gang også så i evt. selv får lyst til at lave jeres helt eget design.

    Jeg har 3 farver se indlæg 1 dem tog jeg op mod Haven ansigt, fandt hurtig ud af at den mørke skal være den farve der holder der hele ”fast”, man bliver jo bleger med tiden i huden og med tanke på hvilken farve bukser han næsten altid går med, blev det den.
    Han snakkede lodrette striber, jeg vil ”bygge” denne trøje op som et hus også med lodrette streger..
    Men vi skal have lavet soklen både på ærmerne og trøjen.
    Ærmer jeg ved hvor mange masker jeg skal slå op 60 masker op på strømpepinde, fordi det altid er det samme antal som jeg bruger til ribben i hans sokker, det kan man altid regne med. Så blev der strikket 25 omgang 1 ret 1 vrang derefter på den næste ret omgang bliver der taget ud til 90 masker (tag ud efter hver anden maske) knæk tråden.
    Hvorfor jeg tager ud i en retmaske omgang i samme farve som ribborten? Det ser pænere ud når der skal være så mange farveskift som der skal være i denne trøje og man ser ikke den foregående farvestråd igennem..

    Så her er nu 2 byggesten til ærmerne 2.jpg
    Sidst redigeret af hundeuld : 30-12-2012 kl. 09:07
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •